tisdag 7 juli 2009

Vi påbörjar vår resa till Norge. Dag 1

Jag måste börja att säga att jag har nog turen på min sida och den lyckliga stjärnan har stannat hos mig för ett tag. Hoppas för evigt. Tack för att du ville att vi skulle åka iväg på Jotenheimen tävlingen. Det blev en upplevelse för min del och att du ville visa mig den vackraste platsen du besökt gjorde resan till det lilla extra. Den här resan kommer alltid att finnas som en glädjeplats i mitt hjärta att ta fram när de grå dagarna kommer.

Tänk om ngn frågar dig var du bor och du säger Fet !!!
Känns inte sådär jätte häftigt eller hur? Men vi stannade för en sån där kort paus vid en mack och jag kunde inte avstå från denna bild. Vi åkte hemifrån runt 14 tiden.

Vi hittade en plats där vi kunde färja oss över vattnet men tog beslut att det inte var värt att vänta 45 min och bara stå stilla. Då kunde vi lika gärna åka runt och över vattnet.
Målet var att nå Fagernes innan midnatt i alla fall.

Vi kom fram till en liten sagoby som hette Fagernes. Vackert och man trodde inte man var kvar i Norden. Kändes väldigt avlägset. Vilka vidder, höjder, dalgångar och skillnad på naturen. Vi var väl i Norge ?
Kanonfint hotell var det också.
Däremot så fanns det INGENTING som var öppet för att kunna erbjuda någon matbit efter kl 23.00.


Vi tog oss en promenad och hoppades att macken skulle kunna vara öppen och kanske ha lite frukt eller ngn macka i alla fall att erbjuda. YES YES YES....
I påsen ligger det varm macka och lite KNOTT godis och en flaska VILLA Champagne brus. Tänkk vad man minns från sin barndom. Det godaste som finns.


Tillstånd på hotellet att äta medhavd matsäck eftersom dom inte hade ngt att bjuda på. En öl till var som pricken över i och det blev inte många timmar vaket efter detta. Trötta efter bilfärden och sen kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar