lördag 25 juli 2009

Semesterdag 7 lördag 25 juli

Lördag morgon och jag vaknar skapligt pigg trots lite sömn även denna natt. Johan var hygglig och kom in till Örebro så jag fick cykelsällskap i denna blåst. Vi bestämde snabbt var touren skulle gå.

Start på norr i Örebro över Slussen till Almbykiosken där det blev inköp av reserv mat. 3 st kexchoklad. Jörgen var lika glad för det därinne =)
Vi drog förbi Norra Bro, Heja Lennart du var ju ute på en egen tur! Vidare förbi Almbro och in förbi Gällersta Kyrka som vi här ser på bild. Här har vi några nära och kära begravda. Vaka över era små änglar här på jorden farmor Ella och farfar Lennart!




Sen var det någon som sa att han skulle INTE filma mig när vi cyklade men vad hände ? Jo det blev en ände... öhhh.... ända.... Ha ha ha ha ha ha....
BRA Johan då finns det bevis för att jag orkar några meter i alla fall, GREAT!

Här tror jag att vi är på vägen mellan Ekeby och Kävesta, men jag kan ju inte vara riktigt säker eftersom han smygfilmade !
Vi fortsatte i alla fall förbi Sköllersta mot Pålsboda men nu ska ni veta att det började blåsa lite ordentligt. Motvind kan man kalla det och skaplig sidvind.
Sånt gillar vi ........ inte!
Vi vände mot Hallsberg i förhoppningar att det skulle kanske bli bättre men oj vilka misstag man kan göra. Det blev rak motvind. Borra sig framåt... ja ja ja ja... TRÄNING kallas det ju i alla fall.

Hallsberg hägrade med en fika stund så trampa trampa trampa. Så underbart att se Café skylten. Kliver in där och det finns redan ett gäng cyklister därinne. 5 herrar från antagligen Örebrocyklisterna, så med andra ord klubbkamrater =) Hej hej !

Träffar folk inne på fiket som jag inte sett på flera år så det blir några ord där också. Vi är lite snabbare än de andra på att fika, tur man är snabb på något för dom kommer ju att cykla förbi oss så det svischar om det!
Mycket riktigt. Vi kommer strax utanför Sannahed då det säger svisch och rop om att häng på!
Johan och jag bara tittar på varandra och helt plötsligt är vi på..... Det gick nog i runt 45 under vissa delar... Härligt härligt.....

Vi stannade till i Kumla för att hälsa på Johans kompis Ingela.


Jag heter Shanti och är mamma till ...............


......... Dite och............

...... Cleo...... Cleo hade gärna fått följa med hem och även Dite och Shanti också.... Så se upp Ingela!

Ja hela den här cykeltouren blev 7.5 mil !!


Vi gick upp på stan en stund efter mat och film Rebecha och jag för att ta en Latte och Cappucino och även träffa Mia på Clarions Hotell för att säga HEJ!
På hemvägen fick vi möjligheten att ta en sån här bild. Konst kallas det. Lite häftigt att det kan bli så här....


Ganska folktomt på gatorna var det på hemväg men det fanns folk ute vid restaurangerna.




Lite cykel rapporter från LEL

Rapport från London:
Det här ska tydligen vara morgondagens startplats. Ser ju lite vanskligt ut kanske men men.......
GOOD LUCK EVERYONE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar