måndag 27 juli 2009

Semesterdag 9 del 2

När vi väl kom iväg så tog vi beslut att vi skulle börja på Barkarby handelscentrum. Sagt och gjort. Peak Performence stod först på tur och där fanns det MYCKET.


Jättefina cykeltröjor. Hmmmm .... en sån skulle man allt ha. Passade så det fick bli så! Hittade även en cd skiva med Malena Ernemalm. (Rebecha hittade desto mer saker som skor och jeans)

Nu hade vi handlat av oss den värsta energin så Drottningholms slott stod på tur.
Vi åkte ända ut till slutänden av Ekerö och hamnade i Munsö och TRODDE väl att vi skulle hamna i ngn båthamn eller så men aj aj vad vi bedrog oss. Det var bara vägverkets färja som fanns där på plats så vi vände om igen.

Det utlovades ett Kina slott på tillbaka vägen innan vi kom fram till Drottningholms slott. Det ville vi gärna se så vi svängde in och hoppades det skulle finnas ett café där också så vi kunde få ngt gott i magen. Behov fanns för det. En otroligt vacker park var det första som mötte oss.

Vilka roliga träd det kan finnas överallt.

OPS Helt plötsligt stod vi framför en vacker byggnad. Längst upp i allén dök det upp.

Ja ni ser själva hur vackert det är.

Tänk er denna bild med snö runt. Idyllisk julbild kan man säga. FÖRLÅT! Jag menar inte att vi ska locka fram vintern NU!

Innanför glas fanns alla dessa verktyg. Minns inte vad huset kallades för men huset var lika vackert som alla andra hus här.

Vi hittade ett gammalt fint café och det fanns våfflor där. Lika vackert inne som utanför.

En vacker ros intill muren där vi satt. Jag skänker en tanke till dig min älskade vän! Nu i skrivande stund vet jag att du faktiskt ligger och sover i Edinburgh och jag hoppas du får lite vila i kroppen. Nu är du i alla fall halvvägs och ska vända hem igen. Läste på Happymtb bloggen att ni skulle dela upp hemresan på 2 dagar dessutom.

Gamla portar med murar har hemligheter som gömmer sig ganska långt inne. Många hemligheter har säkert vandrat härigenom.

I en annan byggnad fanns denna matsal.

Efter besöket vid Kina slottet fortsatte vi till Drottningholms slott.

Mmmmmmm så här vacker ingång vill jag också ha till min bostad. Gärna av guld! Tyvärr var inte herrn i huset hemma så jag kunde boka gemensam fest med honom. Kom på att min 50 årsdag bör bli hans 80 årsdag! Varför inte göra gemensam fest?

Ja vad ska man säga. Som jag sa förut så finns det väldigt många konstiga stammar. Lite rolig var den i alla fall.

Slottet i all sin prakt sett från parken som jag undrar om de boende någonsin kan få besöka i lugn och ro.

Lite info om bilden som följer........

Väldigt vackert var det här..... Fanns 2 likadana fall....

Här står vi nu övanför det fotograferade vattenfallet på väg in genom en enorm häck.

Här inne gömde det sig lite rötter och stammar. Leka tittut kanske?


Återigen lite vatten. Om man har lite fantasi så kanske man kan se att det föreställer en drottningkrona.

Även denna park innehöll lite döda stammar och fd träd.

Massor av fåglar fanns det i parken. Dom såg rätt nöjda ut där dom låg och sov eller gick omkring.
Vitkondade gäss ska det tydligen vara. Bra med folk som kan det här med fåglar. Jag är för dålig på det tyvärr.....

http://www.fotosidan.se/blogs/hawk/index.htm?date=2007-04-01

http://www.bioresurs.uu.se/myller/sjo/kanadagas.htm

Vi drog sen vidare till Vaxholm efter att jag hade hittat min telefon igen på en BajaMaja jag uppsökte på Konungens mark.

Vid hembygdsgården så hade vi tänkt ta oss en lättare matbit men si det gick inte. Där stängdes det kl 18 och klockan var nu kvart över 5. Dessutom så tog dom inte kort heller så vi gick vidare.

Kanske något att träna på!

Och ännu en......

.... o en till.

Vackert ut mot havet...................

..... även in mot fastlandet....

Lite mer vackra blommor som fanns vid hembygdsgården.

Väl tillbaka i bostaden i Duvbo så började det ploppa upp massor av luftballonger. 5 st hann vi se när vi kom upp till balkongen.
Nu ska det bli sova av igen och sen får vi se vad morgondagen bjuder på.
God natt alla bloggare.
God Night to you in Scotland to !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar