torsdag 23 juli 2009

Semesterdag 6 torsdag 23 juli

Som sagt, vaknade i morse på en byggarbetsplats. Det borrades, bankades och allt. Till slut blev jag tvungen att kolla på balkongen och jag vet inte vem som blev räddast. Karln som stod flaket på lastbilen eller jag. Kan förstå om han blev skiträdd när det kommer ut en varelse i tighta trikåer som ställer sig och stirrar på honom.
Rebecha blev skraj och skrek till när det kom plankor svajandes förbi vardagsrums fönstret. Hmmm ska nog kolla med hyresvärden hur det här blir. Banken kanske ska betala denna månadshyra!!! Vore väl inte helt fel =)

Hur som helst så blev det 2 bra telesamtal under dagen. Nr 1 till Vägverket så dom kunde snabba på Rebechas körkort genom att fixa tider till henne. De har schabblat bort en rapportering men till slut så blev det rätt. 2 månader senare ungefär.... Nu blev det tom dispens för teorin så den slipper hon göra om. Bokade tid gjorde dom också. BRA jobbat Östersund!
Nr 2 till Sundbybergs stad ang P boterna jag fick 2 x 500kr. Den tjänsteman jag pratade med ansåg att jag skulle driva det här vidare för han ansåg att hela detta spektakel var helt fel. Överklaga och dessutom sända in en medborgerlig skrivelse till kommunen och lägga fram förslag och förändringar.
Kan ni ge er på att jag ska göra.

Jag kom ut på en cykeltur efter att ha varit på jobbet en stund och avklarat lite saker bla inför morgondagen. Jobb jobb jobb...........

Planen var att åka mot Glanshammar och vända in mot Felllingsbrovägen och tillbaka men allt kan hända efter vägen. Detta är i alla fall Rinkarleby kyrka som man passerar på ena vägen. Vacker kyrka. Undrar vad damen med hunden tänkte när jag stannade flåsande och började fotografera kyrkan?


Glanshammars kyrka från ena sidan.


Även här fanns det folk som säkert undrade vad jag gjorde. Den stackars vaktmästaren såg lite fundersam ut när jag bara cyklade in och sen tog bilder och försvann. Alltid kul att chocka ngn på sina turer. Det är en del av tjusningen av att cykla. Man träffar folk och hamnar i samtal med många okända personer.


Ässundets sommarcafé gömmer sig bakom grenarna men ligger vackert inbäddat här. Hmmmm.... Ja ja, jag sa ju det tidigt att man vet aldrig var man kan hamna när man cyklar. Skulle ju vända och ta andra vägen tillbaka men så blev det inte. Kände att jag skulle lätt hinna med båten kl 12 om jag tog Hemfjärden runt. Den var så fin så jag kan nog göra det fler ggr i år...
Den här gången blev det ingen räkmacka. Hade lite tuggbart med mig i fickan och drickbart. Det var ju inte lika varmt som förra gången heller.


Här är en bild från färjan över sundet.


Bra initiativ till att få folk över vattnet! Jag gillar idén skarpt. Varför kommer man själv aldrig på såna fina idéer??

Själva Åbäket it self......

Som sagt var, jobba vidare med detta och stäng inte den här möjligheten!


Väl hemma blev det sen en dusch och sen åkte vi iväg till Lindesberg för skytte. Jaha så var det med den dagen som kanske skulle kunna vara regnfri... Men okey det blev några droppar men det brukar locka fram bromsar och mygg och knott. Mycket riktigt, det tog inte lång tid innan de första betten var avklarade. Några tugg här och några där..... Suck dessa blodsugande varelser....

Vi blev skapligt hungriga sen så det fick bli ett besök på Rosalis på Aspholmen. Har kommit på en rätt bra sak. Man ska gå in på klädaffärer när man är skit hungrig för då vill man inte gå länge och man hittar ingenting. Det blir billigare så.
Bilden ovan är från Rosalis. Vacker lokal och dessutom så otroligt skönt med Italiensk musik när man ska äta.


Ja så här stor macka beställde Rebecha in. Och hon åt upp den. Så kom inte och säg att hon äter för lite ! =)
Har även fått veta att Ume folket har anlänt till Örebro och Hotell Elite, Stora Hotellet. Ska bli härligt att träffa er i morgon efter jobbet.
Nu ska det bli sängen för det arbetande folket. Nattis nattis.... Sussa gott.

Idag är det dagen före.....
I morgon åker hjärtat till London för att cykla. Återkommer om en vecka. Kommer att bli tomt men vi får hoppas att dessa veckor går fort och att vi snart får lite tid för oss efter det.
Lycka till hjärtat på cykeltouren London Edinburgh London. Var rädd om dig och kom hem snart !!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar