tisdag 21 juli 2009

En tankedag med texter

Lite underbara texter som tyvärr gör mig lite ledsen samtidigt. Tankar som far runt i skallen. Men det är bra att tänka ibland för att rensa ut en del av det som ligger där och bara snurrar runt. Tiden är för kort när man har semester, det konstaterade jag igår i bloggen. Man sätter upp mål som man kanske inte hinner med. Tiden är även för kort för att hinna med sig själva ibland. Man skjuter det mesta framför sig och tycker att det hinner jag i morgon.

Det finns vissa saker man inte bör glömma bort och skjuta framför sig.
Glöm inte bort att tala om hur mycket du älskar dina närmaste. De kanske inte finns en dag.
Ge beröm för småsaker men ge även kritik när det finns fog.


http://www.youtube.com/watch?v=_SH8W2jBb_4
Det vackraste jag vet

Det vackraste jag vet är att se dig när du sover.
Här råder stilla frid, och jag glömmer både rum & tid.
Du ligger här brevid, och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig, är det vackraste för mig.

Så sagolikt det är, att se morgondimman lätta.
När mörkret sakta flyr, och att se hur dagen åter gryr,
en kylig morgon bris, sakta sveper genom rummet.
Jag kryper tätt intill lycklig för att du finns till.
Stunder av stillhet, ett ögonblick av ro ibland,
stunder av lycka att bara ha varan. Det är en rikedom att få älska &
att älskas vår kärlek sparsamhet. Är det vackraste jag vet.

Det vackraste som finns är att vara någon nära,
när månen lyser klart över skog och mark så
underbart. Jag ligger här brevid och jag känner hur du andas att
älskas utav dig är de vackraste för mig, stunder av stillhet
ett ögonblick av ro ibland stunder av lycka, att bara ha varann.
Det är en rikedom att få älskas & att älskas, vår kärlek storbarhet är
det vackraste jag vet. Du ligger här brevid och jag känner hur du
andas, att älskas utav dig är det vackraste för mig


__________________________________________________________________________

Aldrig ska jag sluta älska dig hjärtat!
Texten är som plockad ur livet direkt.

Om sen Jonas Gardell eller Helena Bergström gör den spelar ingen roll. Jag skulle kunna sjunga den för dig om jag kunde sjunga.

Aldrig ska jag sluta älska dig
http://www.youtube.com/watch?v=lUfzdhByKzQ

Jag vet att jag inte är någon skönhet eller så
om du lämnar mig kan jag väl det förstå
för vad har jag ge dig som ingen annan har
jag är ingen särskild medans du är underbar

Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där för mig som jag är där för dig
ge inte upp

Livet är en gåta du är gåtans svar
allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
för också när jag tvivlar det känns som allt är slut
jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut

Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp

När jag klantar mig
när jag sviker dig
när jag sabbar och förstör
var kvar ändå
tro för oss två för du vet vad jag än gör
ja vad jag än gör

Så aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ja jag är där för dig

Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp

Ge aldrig upp
Älskar dig så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar