torsdag 30 juli 2009

Cykel först och sjukskriven sen. SUCK,onsdag 29 juli

OM det skulle bli bra väder idag så skulle det cyklas. Hade 2 olika turer jag hade funderat på eller 3 kanske.
Alla 3 gick i alla fall åt samma håll så jag vände cykeln ut mot Glanshammars hållet. Att komma till Götene var del 1 av touren så det gick riktigt bra dit ut. 3 mil, 1 timme och 30 i snitt!
Jättenöjd och det kändes bra trots hårda sidvindar.
Stannade för lite toa besök och för att köpa med lite snacks som kexchoklad och cola att ha efter vägen eftersom jag inte var 100% säker än på vart jag nu skulle styra cykeln.

Ute på parkeringen är det ngn som ropar mitt namn och där står Jessica och ser lika paff ut som jag. Hon är ute på jobb och skulle bara till macken för att handla lite käk. Härligt jobbat Jessica!

Tog ett beslut att jag skulle vända mot Fellingsbro nu eftersom jag har varit nyfiken på den vägen rätt länge. Hmmmmm undrar im man inte ska vända kappan efter vinden i såna här lägen för det här blev inte kul. Ganska så ordenltigt med motvind. Men men bara att trampa på och se glad ut. Härlig asfalterad skogsväg och inte många bilar. Hittade fler alternativa vägar därinne så det blir nog ett besök till =)
Kom fram i Fellingsbro så allt var frid och fröjd. Hade ringt morsan efter vägen för att höra om hon var hemma och kunde bjuda på fika men så var icke fallet så då fick det bli beslut nr 2. Inte åka in i Frövi utan ta och svänga av mot Rockhammar och komma fram i Lindesberg istället.... Trodde jag....
Men jag kom fram i Vedevåg och blev lagom besviken så det blev ett stopp med kexchoklad och cola. Gott gott.... men jag var allt lite sugen på ngt annat. 7 mil, 2.5 timmar och 28 i snitt.

Hmmmm ja ja bara att trampa vidare ut mot Rya och sen vika av in mot Yxe för att sen trampa vidare mot Mogetorp och Närkes Kil som nästa stopp. Där VET jag att det finns en affär och att jag skulle kunna köpa en efterlängtad banan. Det gick bra förutom att det var beläggningsarbete och ganska trasig asfalt på många ställen plus motvind men det kändes ändå helt okey.

Affären i Nerikes Kil

Jättegott med banan och Red Bull och en kexchoklad. Mums mums mums... Kände att med den här motvinden så ville jag nog styra cykeln hemöver så jag skulle hinna duscha och fixa till mig innan jag skulle möta upp Annika och Kenneth på puben för en öl.
Skulle bli så gott. Hemfärden gick kanonbra. Lite bättre vindar nu
så det var lätt att cykla hemöver.
Kommer förbi Eker där det är en raksträcka innan man kommer in till Mellringe. Ser och vet att de jobbar med en rondell där så jag bromsar in så mycket det går. Andra sidan är om inte asfalterad så är den i alla fall platt och hård men så är INTE fallet på den här sidan. STORA gropar och stora stenar kross sten så jag kastas av cykeln efter att ha farit i vartenda gupp och landar på vänster sida och kanar en bit.
Tur ingen bil kom och körde på mig innan jag kom upp på benen. Inget brutet men skapligt sönderskrapad och trasig. Kommer undan en bit av vägen och 3 bilar stannar för att höra hur det är och 3e bilen ställer in min cykel i bilen och skjutsar ner mig till akuten där jag behöver göras rent.
Johan fanns i stan så han kom som ett skott och mötte upp och tog hand om min cykel så jag kunde komma in och få omlagt.
Tack alla snälla människor som finns efter vägarna och alla vänner för att ni stöttar mig. Utan er vore jag inte den jag är. Tack och puss och kram till er alla!

Känns lite fånigt att efter 11 mil göra en sån här resa. ca 2-3 km kvar hem och sen händer det här! Jag var jättenöjd i alla fall.

Bra tid och jag hade gärna fått vara hel ända hem....

Snittet okey efter all motvind och dåligt underlag på vissa ställen. Sen är det lite trist att köra själv också så här pass långt. Men nu vet jag att jag kan och orkar.
Bilder från hur mitt knä ser ut.... nej.... inte här... Det känns inte bra. Lite för hemska. Röntgen och allt tog sin lilla tid men jag tycker det gick fort ändå. Kom väl in vid 3 tiden och var klar efter allt och fick åka hem vid 20 tiden. Inget brutet som tur var men ev ett ledband vid knä som kan ha förlängts. Återbesök på ortopeden 5 aug för att kolla upp hur det ser ut. Även hur axeln mår vid muskel fästen osv.

Tack ännu en gång Johan för att du hämtade mig. Nu var jag verkligen hungrig OCH ofräsch.... Urk.....
Vägen förbi MAX var behövlig! Sen blev det en dusch så sköööööööööööööönt......
Sen säng, lite sömn blev det. 14 timmars arbete för Rebecha.
Nattis! ZZZZZZZZZZZZZZ zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz




LEL informationen som inkommit under dagen har varit lite knapphändig.
Kl 10.00 inkom samtal från Ari att dom stannat för att fika en stund och att dom nu hade BARA 20 mil kvar ca. Blåsigt och regnigt hela tiden. Värre än vad Engelsmännen haft förr. Dåligt med batteri back up osv så de ville spara på batterierna till dess att de var framme.

Alla beräkningar var väl att de skulle vara inne runt 17 - 18 tiden kanske högt räknat.
Happy bloggen blev mer och mer förvirrad. INGEN hade hört ngt... Ingen visste vad som hade hänt.
Hade dom fastnat på ngt ölhak? Kört vilse? Mass punkteringar både fram och bak?
Diskussionerna gick höga.

23.50 nästa samtal in och dom hade då landat i mål runt kvart 20.45 men nu först kommit till ho
tellet där de kunde göra av med hela batteritiden och ladda nytt. Nu var det bara dusch, mat, öl och sova som gällde.
BRA jobbat killar. Trist med vädret men så typiskt för det engelska sommarvädret att infinna sig just nu!
Nu får ni vila er i form och komma hem till svenska sommaren igen, den är trots allt mycket bättre.

Massor av

BLOMMOR......

..... och KRAMAR är ni värda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar