måndag 7 november 2011

En långpromenad på söndagen på 14 km

Söndagen den 6 november bjöd på samma väder som gårdagen och en planerad långpromenad stod på schemat. Planen var att gå runt Brunnsviken med ett stopp vid Brunnsvikens Trädgård och Café men det blir inte alltid som man tänkt sig. Eftersom jag inte hittar till 100% så blev det en ganska grov miss på var det här caféet låg. Vi kan ju säga en miss på ca 10 km!

När vi lämnat de större vägarna och kom ner mot vattnet så kunde man bara njuta av allt det vackra. Frihet och lugn och ro.


Vackra härliga höstfärger vid Brunnsviken.
(Vi har vid det här tillfället redan gått förbi det tilltänkta lunchstället)

Men visst kan man njuta av detta naturens skådespel?





Här var det café och restauranger överallt men INTE det vi skulle besöka. Här började jag fundera lite och fick fråga mig fram. Det slutade med att vi fick googla på vart det låg och nu var vi på helt fel ände av Brunnsviken och mina fötter skrek av smärta av skavsår. 5 km kunde jag nog ha gått men inte 10 km till. Vi tog oss upp till Odenplan och tog T-banan mot Rissne för att komma hem och hämta bilnyckeln och ta bilen till maten.



Det här är den sträckan som vi tog oss fram i alla fall. Rekommenderar den här promenadrundan för den är VACKER!
14 km promenad blev det.

Nu har vi kommit fram till Brunnsvikens Trädgård och Café som ligger på Ulriksdals sida i slottsområdet. Mysigt och vackert. God mat och härliga bakverk.


Underbara räkmackor!

Fina färger på julstjärnorna.


Vi ska dit fler gånger och käka lunch efter en promenad men nu vet vi vilket håll vi ska gå åt. Typiskt mig att inte kolla upp vart man ska. Blev inte så lyckat som tanken var. Sorry!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar