söndag 27 november 2011

Lite SPA, bio och julskyltning v 48

Vi passade på att tillsammans gå till Stockholmsaltrum och relaxa en timme. Skönt så man somnar till en kort stund. Vackra ljus och andra saker finns att köpa där. Men man kan ju inte ha allt...... Eller?

Visst kan det vara vackert på morgonen även om det är mörkt och trist och man kanske inte till 100% är taggad för att bege sig till jobbet. Promenad från Kungsträdgården till Nybrogatan och vid Nybroviken hänger det vackra ljustomtar. Förgyller min morgonpromenad i alla fall.

Fredag 25 november passade vi på att gå på bio på filmen DRIVE som jag inte ger 5 stjärnor. Lite för blodig för min smak. Hade mer sett lite action i filmen. Tog en fin skön kvällspromenad efteråt för att se Stockholm by night i allt glimmer och ljus.

En bild från Biosalongen Scandia på Drottninggatan.

Vid Sergels Torg finns detta vackra ljusscenario.

NK:s julskyltningfönster (som i år inte uppfyllde mina förväntningar) men vackert ändå.





Är detta månne kanske kan tänkas Ari ????

Lördag 26 november skulle vi ta en cykeltur upp på stan och fika för jag skulle få känna av min nya cykel. Vi skulle BARA "stanna till" hos Janne på Norvelo på Vanadisplan först och checka lite saker. Hmmmmmm stoppet blev ca 4 timmar och det blev en ny cykel till Ari. En gul cross blev det. Så jag cyklade tillbaka hem för att hämta bilen så vi skulle få hem alla cyklar och cykelägaren fick ta en tur upp på stan och handla det vi skulle.

Under tiden vi bara väntade så passade vi på att ta en fika på pizzerian mitt emot med Cola, kaffe, Pannacotta och Tiramisu.
Det blev en fin och skön helg i alla fall med mycket god mat. Söndagen blev det brunch på Best Western vid Bromma Blocks.

2 kommentarer:

  1. I Spanarna http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=broadcast&id=3613021&codingformat=.m4a&metafile=asx så var en av spaningarna om NKs julskyltning.

    Gunnar

    SvaraRadera
  2. Coolt!!!
    Förra året var häftigare på ngt vis ändå tycker jag allt.

    Hoppas allt är okey!

    SvaraRadera