lördag 2 oktober 2010

En flytt till Östersund och Frösön med Rebecha

Vacker utsikt från rumsfönstret i Rebechas egna första lya. Kan man annat än njuta och vara glad? Frösön med utsikt över Storsjön!

Storasyster värnade om lillasysters skruvande och hade köpt detta underbara näpna set till henne i inflyttningspresent. GULLIGT och ULLIGT!

Efter en del fixande och trixande så kom alla kartonger ut ur lägenheten. Rummet i all sin glans.

Det kombinerade badrummet med / kök (diskmaskin bredvid duschen) så blev det mysigt och trevligt när det hängdes upp lite färgade handdukar och lite ljus.

En tur runt Frösön innan det var dags för mig att fara hemöver igen. Vackert med alla färger i alla fall.

På andra sidan ser man en del av Östersund.

Östersund har ett eget litet zoo som nu var stängt men lite bilder från utsidan kan jag bjuda på.



Mysiga och gulliga. Hit ska vi nog ta de små barnen i sommar.


En som vakar över allt.


En tur upp till Frösötornet var tvunget!

Någon som inte tycker detta är vackert? Åreskutan som höjer sig över det mesta med sina vitklädda toppar. Så vackert så man tappar andan. Känns inte som om man är kvar i Sverige.


Lite höstfärger från toppen!



Lite disigt när solen låg på. Från bron mellan Frösön o över mot Sandviken.


Storsjöodjuret var tvunget att ha med på bild också. Östersund som finns på andra sidan vattnet.


Strax runt Åsarna fanns det snö efter vägarna. Så ni vinterhatare, det är snart dags!

Stannade vid Gävle Bro för att köpa en macka och utnyttja toaletterna innan jag for vidare mot Stockholm.
Måste även berätta en solskens historia från riktiga livet. Facebook i alla sin ära. Fick kontakt med en av mina klasskamrater under lördagen som det visade sig att hon bodde i Svenstavik. Kunde inte för mitt liv låta bli att svänga in där till hennes jobb på Dollar Store och hälsa på. Är man inte mer än 6 mil från varandra och inte setts på 33 år så är det skam!
Tack Lena för att du tog kontakt! Riktigt riktigt kul att hinna slänga några ord trots de växande köerna som naturligtvis kom då jag satte min fot innanför dörrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar