söndag 31 oktober 2010

Lite bilder från Nora

Jag har nog under veckan gjort det mest pinsamma man kan göra. Har även haft en underbar vecka i Malmö tillsammans med härliga kollegor och styrelsemöte för den fackliga delen av arbetet.
Det pinsamma var att jag var i tid på Sturups flygplats och satt i Loungen och fikade lite lätt. Kollade till på klockan och jösses!! Det var bara att springa till incheckning. Förbi alla i kö. In till Gaten där det stod en lagom sur och grinig kille! " Man SKA vara på plats vid gaten MINST 15 min före utsatt tid. DESSUTOM så har jag ropat upp dig 2 ggr!!!!!
OPS OPS OPS........ Jag hör hur han ropar på andra i Walkie Talkien att killar jag har kunden här så lasta in väskan IGEN! Sen motar han ut mig till planet.
Försöker ta mig obemärkt förbi ALLA i pplanet så långt bak det går och trycker ner mig mellan 2 killar sen säger jag inget mer under hela resan.

Jag klarar mig helskinnad genom hela resan och landar slutligen på Bromma där jag hoppar in i bilen strax efter 18.00 och förflyttar mig till Örebro och Annikas soffa.
Tack för att man har vänner som finns där när man behöver dom.
Jobbade en dag i Örebro och det var kanske överdrift att säga att det fanns arbetsplats. :D
Men men det gick bra att använda en stol att ha datorn på och en att sitta på.
Orsak? Jo hela kontoret flyttas fysiskt tilla andra lokaler.
Nu är dessutom lägenheten överlämnad och allt är urplockat och godkännt. SKÖÖÖÖNT!

Fredag kväll kom hjärtat med tåget och vi for upp till Nora.De små grynen sov gott när vi kom så det blev film med de vuxna i soffan innan alla somnade in för natten. Robin Hood filmen var helt klart sevärd och bra.
En tur på stan på lördagen i lite ruskväder.


Nora Kyrka i bakgrunden

Timothy tyckte det var riktigt kul att gunga och skrattade högt!

Ella fick klättra upp till Lejonen och tyckte det var lite ruggigt att sitta så högt upp.

Men nu var det lite bättre då hon fick sitta vid huvudet. Mamma o pappa skulle in till storstan och äta lite gott och fira sitt 4e förlovningsår så vi fick lite egen tid med de små.
Ella fyller 3 år på tisdag så vi passade på att fira henne samtidigt. Lite lego och lite saker till köket passade henne perfekt.
Med andra ord så blev det en skön och bra helg. Hann dessutom få se Wille en kortis också. :D

Söndagen blev tillägnad hemmet i Sumpan. IKEA och BAUHAUS för att fixa det sista. Det blev sol och fint väder sen så cyklarna togs fram och det blev en skön lite mörk tur på Järva fältet. 55 km och sen hem till lite mat och soffmys!
Nu gäller det bara att hitta den rätta motivationen för veckans arbete.
NJUT mina vänner och se det ljusa som finns varje dag. IBland får man leta lite längre och djupare för att hitta guldljuset men det finns där.

2 kommentarer:

  1. Phuuuu, hur orkar du flänga runt hela tiden. Man får ju hjärtat i halsgropen när man läser din blogg. Ha de gött.

    SvaraRadera
  2. Orkar o orkar... Ja ibland gör jag nog inte det heller. Det känns att man inte är 20 längre om jag säger så. Men ibland har man inte alltid val och vissa val gör jag för att jag tycker att det är kul.
    :0)

    Ha det gott i höst du också och var rädda om varandra!

    SvaraRadera