onsdag 3 november 2010

Nu är det promenadernas tid

Lite bilder från lunchpromenad ute på Lidingö där Gustav Dahlén ser allt vad som händer.

Lite längre ner utanför Sjövillan

Lite mörka bilder från Malmö

Lilla Torget


På väg hem från några arbetsdagar i Örebro. Så vacker regnbåge när jag passerade Köping 3 nov.
Väl hemma blev det en lång promenad på ca 2 timmar. Så skönt så skönt för kropp o själ.

En promenad runt Råstasjön och nya bygget som redan nu heter SWEDBANK ARENA

Det kommer säkerligen att bli en enorm arena med allt som behövs runt en fotbollsarena. Kontor, galleria mm mm.

Veckans låttext:

Ballad Om Vintern låttext / lyrics

av Veronica Maggio

Jag minns allt som vackert och färggrant
Jag minns hur vi brukade le
Men löven föll ner, elementen slogs på
Himlen blev färglös, oföränderligt grå

Jag har aldrig haft någon kul vinter

Sen jag var tolv, tretton år
Men man kan ju förstå, hur det blir så
När vår himmel är färglös, oföränderligt grå

Visst finns det stunder som skiner

Ibland kan det kännas okej
Men det blir i bästa fall, som på super8band
Där himlen är färglös, oföränderligt grå

Oföränderligt grå



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Regnet har vräkt ner här i några dagar, men idag lovar man promenadväder. Hoppas på det!
    Hälsa Hans Nosko!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hans Nosko????
    Nu är jag nog inte riktigt med... Hmmmmmm
    Det är så skönt att ta en långpromenad... Jag riktigt njuter av allt runt omkring och jag tror aldrig jag sett så många människor motionera som här i Sthlm faktiskt.....

    Ha det gott o hälsa de övriga också!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jo, Hans Nosko jobbar på AGA Lidingö och pendlar från Västerås. Antar att ni är många att hålla reda på. Han är gift med en barndomskompis till mig, Kristina.
    Jag ska hälsa!

    SvaraRadera
  4. Jaha du ser världen är verkligen liten!
    Måste jag snoka reda på vem det är :0)

    Jo då nog är det för många att hålla ordning på i det stora huset. Går vilse på viilken våning man ska till.

    Men jag lär mig kanske det viktigaste :)

    SvaraRadera