tisdag 30 november 2010

1a advent 2010

Lilla Timothy har fyllt 1 år redan och 1a advent blev det 1 årskalas i Nora. Ella o mormor skjutsade in Ari till station så han fick ta sig hem innan all snöstorm ställde till transportproblem. Vi tjejer fortsatte sen ut till Marieberg för att shoppa lite presenter till lillebror.
Det blev en kofta, byxor o jacka. Rustad inför kyliga dagar.
Marieberg var redan rustat och julpyntat.

Ella var helt begeistrad av dessa sjungande och spelande nallar. De var så gulliga så det gick inte att bara gå förbi dom. Tiden gick fort så det var bara att försöka slåss lite med snön och ta sig tillbaka och upp till kalaset. Hämta William och morbror efter vägen.

Väl hemma igen så var det fullt hus då farmor och farfar och faster och gammelfarfar redan hade kommit. Denna underbart otroligt GODA tårta hade anlänt från Kumla och bageriet SVEAS. Saffranstårta!! MUMS MUMS MUMS..... Det var nog den godaste tårta jag ätit någonsin.

Efter all mat och allt stillasittande så kände jag för att ta en promenad så det var bara att trotsa snön och blåsten med överdragsbyxor och huvudklädnad. Det tog ca 1 timme att gå runt hela Nora. Vinterstämning fick jag i alla fall och det knarrade under fötterna.

En promenad upp på stan - Örebro - denna gång var målet på måndagskvällen och då var det lika pyntat även där. Sen blev det en helt oväntad men trevlig kväll hemma hos Ingela som hämtade upp mig för en kvällsfika hemma hos henne.
Nu är några dagars jobb avklarat i Örebro och bara onsdagen kvar innan det bär av hemöver. Ska bli skönt att få några dagar hemma innan nästa vecka bjuder på arbete utanför kontoret igen.
Ha en fin kväll och vecka mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Så lustigt! Jag skrev precis om Sveas goda tårtor på min blogg och så läser jag just om dem här hos dig också! Sammanträffande.

    Önskar dig en bra vecka, till dig också!

    SvaraRadera
  2. Jamen du visst är världen liten ibland men det kanske även beror på att vi fann varandra på en kurs att vi ändå tänker likadant.
    :0)

    Men Sveas bakverk är underbara DET är väl något vi alla kan enas om :0)

    SvaraRadera