söndag 21 november 2010

21 nov promenad upp till stan

En underbar norrländsk kollega ringde och vi bestämde att vi skulle ses på stan för en fika och lite snack. Det blev en promenad från Sundbyberg över Solnabron, Odenplan, Sveavägen, Kungsgatan och till Hötorget.

Hade turen att få se kavalkaden när tomten skulle anlända till NK. Jättemånga fina barn och härlig julmusik och sång. Mötte upp Ingrid vid PUB och sen blev det lite shopping.

Vi passerade julskyltningen i NK:s fönster som gick i färgernas tema som hämtats från bla Kina.

Otroligt vackra fönster

Kul att upptäcka lite saker man aldrig ens vetat om men hur ofta har jag varit i Sthlm över huvudtaget på det här viset?

Kanske man kan lära sig att tycka om Stockholm? Vad tror ni? Stockholm är vackert men jag känner ändå att det är avstånd till människor och det finns så många ensamma överallt.

Passa på att kolla in dessa fönster om ni ändå passerar NK under jultid.

Lite shopping och sen en fika på Gallerian innan det var dags att ta samma promenad hem igen och Ingrid for till Luleå.
Vacker avslutningsbild från den här dagen. Så var då denna helg redan slut men jag är nöjd och har hållt mina mål med att vara ute så mycket som möjligt under helgerna som balans för alla timmar man sitter inomhus under veckorna och dagarna man jobbar.
Nu är det bara sista packningen kvar inför Sundsvallsresan i morgon och hem igen på onsdag.
Ha det bäst alla läsare!

2 kommentarer:

  1. Stockholm är en så vacker stad. Festligt att få se julskyltningen! Hoppas att du kommer att trivas gott, det tror jag.

    Tack för din fantastiskt goá kommentar hos mig. Du kan tro att den värmde.

    Ha det bra på din resa. Kram

    SvaraRadera