söndag 7 november 2010

Cykelrunda i novembersolen 7 november

Vi tog och påbörjade vår cykelrunda mot Waldemarsudde och klev av cyklarna då det tydligen är cykelförbud genom udden.
Passerade denna vackra märkliga staty "Paret" av Liss Eriksson.

Paret ser ut över hamnen och en massa strövande människor som rör sig runt omkring. Hit ska jag ta mig fler ggr och då ta med kameran och njuta ordentligt i solen. Vackert var det!

Det fanns massor av statyer på hela udden. Prins Eugen visste hur man gjorde det vackert i sin omgivning.


Här ståtar själva huvudbyggnaden i alla sin prakt.

Vi cyklade vidare efter stranden och sen över Gärdet för att dra oss mot Hjorthagen där vi stannade vid Skafferiet vid Ekoparken och fikade. Rekommenderas om man vill fika gott och på ett mysigt ställe.
Ekoparken ska studeras vidare även den. Det finns många härliga platser att besöka. Ett annat äventyr som jag ska ta mig ut på är att ta mig ner mot Nybroviken och Djurgårdsbron med kameran i högsta hugg.
3,5 timme senare var det bara att kliva in i bastun och därefter så var oxfilén så gott som klar att intagas. Senare stod det film på menyn. Kan man ha en bättre söndag i november?
Njut alla goa vänner. Livet är för kort för att inte ta vara på naturens gåvor. Samla ny energi inför den kommande veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar