lördag 4 december 2010

Bianchi caféet fick besök idag

Först så kan jag erkänna att det är ganska pinsamt att skriva en blogg ibland. När man nu sitter skönt tillbakalutad i soffan för kvällens avsnitt av "Så mycket bättre" och Tomas Di Leva pratar om sin son så far hjärtat upp i halsen. OPS SON ??? O jag som för några veckor sen skrev att vi hade mött Tomas Di Leva och hans dotter vid Medborgarplatsen.... Hua hua hua.... Jo men jag får väl rätta till felet och säga att SONEN heter Viktor Cosmo Yoga = tilltalas Cosmo. Så nu är ordningen tillrättalagd igen. TACK TV!

Nu vidare med bloggens nya äventyr!

I torsdags kväll 2 dec så skulle en överraskning ske som Ida och jag hade planerat i en vecka. Max o Ari fick inget veta innan utan vi fick lura med dom ut på äventyr. Vi möttes till slut på restaurangen i alla fall. Hjärtat och jag tog T-banan till Västra Skogen eftersom inte han orkade gå hela vägen. :D
Var man än tittade så fanns det en massa ansikten. Lite coolt.

Målet var Sjökrogen vid Pampas Marina och ett dignande julbord och premiärkväll. Lite kul att se alla miner när Ida o Max klev in. Max blev alldeles frågande och Ari blev skapligt förvånad att vi kunde vara tysta om allt detta. Det var otroligt gott och en trevlig afton. Blev så mätt så jag fick ont i hjärtat! Jösses... Hade man kunnat rulla därifrån ja då hade jag gjort det! Rekommenderar denna restaurang / café vid promenad mm. TACK!

Lördag 4 dec så var planeringen att åka skidor först vid Ursvik men hittade inte skidvallan efter allt flyttande. Det känns lite surt kan jag erkänna. Men skam den som ger sig. Ska leta i bilen för om jag minns rätt så finns det en liten påse där med några burkar. Hoppas hoppas hoppas.....
Vi tog en promenad in till stan istället utefter Bällstaån.

Så underbart vacker väg att gå in till stan. Det här kommer att bli min favoritväg när jag vill ta en långpromenad.
Huvudsta gård efter stranden


Hornsberg skymtar på andra sidan ån

Vi passerade Karlbergs Slott


Liten stuga i koloniområdet vid Kungsholmen bredvid.......

........ större stuga!

Vi tog oss även förbi denna ödesdigra plats.

Jag kan säga att jag sprang uppför dessa trappor och jag anser nog inte att jag är helt otränad men jösses så tungt det var att ta sig uppför här. Den som utförde detta makabra mord kan inte ha rusat uppför dessa trappor utan bara ha lunkat eller gått uppför.

Målet för dagens promenad var denna plats. Bianchi caféet och en hel del drömmar och fika blev det. Norrlandsgatan mot Stureplan är platsen. Besök det och dröm er bort när ni kliver in. Någon som har typ lite drygt 15 000 över till mig!? Jag vet vad jag ska göra med dom i så fall!


Här är en del av drömmen och vart de 15 000 kronorna kommer att gå. LJUVLIG!



Det som inte går åt till cykeln går åt här. Mina drömmars drömmar.... Kanske kan sova gott inatt och jag lovar inte men jag kanske sparkar ordentligt inatt!

Vi fortsatte ner över stan och passerade även Butteriks. Vackert skyltat som vanligt!

Väl hemma, vi tog T-banan hem från centralen, så möttes vi av denna vackra himmel. Vilka färger vilken himmel!


Kvällen blev fin med lasagnette och bastu och avslutning med "Så mycket bättre" där det var Pluras tur att vara värd. Finns vissa favoritlåtar som han gjort varav hyllningen till Cornelis bla.

SOMLIGA GÅR MED TRASIGA SKOR:
Somliga går med trasiga skor
säg vad beror det på
gud fader som i himmelen bor
kansken vill ha det så.

Gud fader som i himmelen bor,
blundar och sover sött.
Vem bryr sig om ett par trasiga skor,
när man är gammal och trött

Vem bryr sig om hur dagarna går
de vandrar som dem vill.
Medborgare om etthundra år,
finns du ej längre till.

Då har nån annan tagit din stol
det vet du inte av
du känner varken regn eller sol
ner' i din mörka grav

vem bryr sig om hur nätterna far
jag bryr mig inte ett spår
Bara jag får ha mitt ansikte kvar
Dolt i min älsklings hår.

Jag är en tvivelaktig figur.
Duger ej mycket till.
Bakom ett hörn står döden på lur.
Han tar mig när han vill.

Somliga går med trasiga skor,
tills de har slutat gå.
Djävulen som i helvetet bor
får sig ett gott skratt då.

Lillbabs gjorde låten HÅLL HUVUDET HÖGT och tankarna gick direkt till min kära farmor och farfar. Puss o kram!

Det är natt långt borta när jag får besked
Allting är över du finns inte mer
Sista gången jag såg dig var du gammal och trött
Men i hela ditt liv höll du huvudet högt

Molnen på himlen dom seglar förbi
Ditt liv är över själen är fri
Och fast nånting gick sönder
hos mannen du fött
Ligger han på sängen och håller huvudet högt

Jag gick här på jorden
med askan i min hand
Dom sista stegen till ett annat land
Det nya skall komma ur allting som dött
Jag stod vid din grav och höll huvudet högt

Jag lämna mitt hem för snart 30 år sen
Jag har gått fram och tillbaka
mellan scenen och logen
För mycket har sagts och mycket har blötts
ingen tvingade det på mig och jag höll huvudet högt

Nu står jag i rummet jag bodde i förr
Här blev jag en man bakom en stängd dörr
Jag var 17 år hon var det vildaste jag mött
När jag gick ut genom dörren
höll jag huvudet högt

Man kan bara älska och förlora stort
Det finna alltid saker man inte skulle ha gjort
Att följa sitt hjärta fem ord som jag köpt
Man kan bara förlora och hålla huvudet högt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar