lördag 11 december 2010

Lite promenader igen

Tog en skön fin promenad upp på stan via Bällstaån igen. Vad det kan bli vackert av att vatten rinner där det egentligen inte ska vara. Tyvärr var den här istappen lite för gul för att vara riktigt vacker men ändå.

Det är lite magiskt men du är mitt inne i Sundbyberg, det är båtar och nybyggda hus varvat med gator och industrier och natur. Känns inte som en storstad på det viset.

Bakom dessa träd finns det lite båtar som ligger vid bryggan. Det här är vid Vreten och båtarna är bostäder och själva Vreten ett industriområde.

Gick in till stan på andra sidan Bällstaån den här gången så jag passerade Karlsbergs slott på nära håll.

Vacker militäranläggning. synd att det inte används på bättre sätt. Mötte sen vid bron en äldre herre som skulle ut och åka lite skidor bakom själva slottet. Väl uppe på stan så skulle jag möta Anna och Sandra. Kärt återseende för min del med mina underbara vänner. Mötte upp dom vid Gamla Stan och sen blev det lite shopping här o där. Mötte sen upp mannen vid Barbeque på Kungsgatan för lite mat. Där blev man lagom trött och slö. T-banan hem efter att ha lämnat A och S själva på stan.

I torsdags så gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare:

Man känner sig riktigt fin och fräsch med dessa. Lite svårt att lära sig handskas först i början med långa naglar men man lär sig.

I fredags var Åsa och jag på jobbuppdrag i Köping och hade en trevlig och lyckad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar