tisdag 21 december 2010

Dag 3 London

Lördag i London och dags för en T-bane resa igen. Den här gången var första målet att ta sig till Whiskey shop på Bank End avstigning London Bridge Station och sen gå över bron och ner efter Themsen.

Var ju bara tvungen att fotografera en röd raritet.


Vacker pub/restaurang The Anchor efter Themsen på väg till Whiskey Shop.

Rakt fram efter detta färgsprakande valv så var det livat. Det visade sig vara en pub/föreställning med pirater och härlig munk musik nere i en källare. Vi passerade tyvärr bara utanför.

En del av en vägg från historisk byggnad. Winchester Palace.


Här fanns detta pråliga fartyg i hamnen och vad jag kunde få fram så var det ett historiskt skepp och The Legend of Mary Overie.




Nu är vi i alla framme vid målet. Det fanns massor av flaskor att titta på. Se men inte röra. Dyra flaskor fanns det också. Tror den dyraste vi hittade låg runt 6000 pund = drygt 60 000 kronor.

Den dyra flaskan är i den bruna kartongen inlåst i glasskåpet mitt på bilden.



Vackert valv inne i byggnaden

När vi gick ut från Whiskey Shopen så kan jag berätta att det hade snöat och snöade så otroligt mycket så vi drog oss hem mot hotellet för att avlämna det vi inhandlat och för att återigen få torra strumpor för min del och långkalsonger på. Lite mat behövde vi också och det blev återigen på en Italiensk restaurang.

Ut igen när snön hade lagt sig och den här gången var målet Buckingham Palace. Hyde Park Corner T-bane station bjöd på vackra bilder vid utgången.









Vi promenerade in till Trafalgar Square för att ta en fika på Caffé Nero igen.


Vi avslutade dagen med en hoppa på hoppa av buss. Det var mycket trevligt att få se de viktigaste bästa delarna av London och en del hade vi redan sett men en hel del nytt kom fram också. Berättelsen om Scottland Yard tex. Deras byggnad är så stor som runt 17 st fotbollsplaner i strl.
Eller den om att försöka sig på att boka/dricka afternoon tea på The Ritz. Kolla menyerna och priserna.
Nästa gång jag reser, om det blir av någon mer gång, då ska jag ta bussturen det första jag gör och sen skriva ner intressanta platser och sen ta mig dit själv för att utforska mer. Nu missade vi en del men vem kan se allt i london på 3 dagar?
Winterland, Hyde Park, Althorp Park Prinsessan Dianas hem mm mm.
Åker gärna till London vid fler tillfällen och då även för att se någon musical.
Bella Italia fick äran av att servera vår sista middag på kvällen för den här vistelsen.

1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen ditt inlägg, jag har också lite information att dela med dig, jag lärde mig nyligen om något mycket attraktivt vin att presentera för dig. Du kan titta på min hemsida.

    SvaraRadera