onsdag 29 december 2010

Lite frostiga bilder från ett vackert Jämtland

Rebecha skulle till tandläkaren så jag passade på att ta en kort tur och fotografera lite. Tog vägen som går genom Valla.

Bron man ser i bakgrunden är den som leder över till Orrviken. Det var där jag cyklade i somras.

Man kan nästan ana kylan och frosten från Storsjön svepa in under jackan.


Frösö Kyrka ligger så vackert uppe på höjden.


Kyrkan bakom mig och Storsjön framför mig


Frösö utsiktstorn är ett måste när man är här. Vackert trots sin vinterskrud eller kanske rentav tack vare..........



Burr tur att vandrarhemmet är stängt den här årstiden och tyvärr för alltid.

Dessa vackra hus med sin utsikt ska inte få vara kvar pga utbyggnad av slalombacken. Hoppas att inte sista ordet är sagt ännu.

Kung Bore har tagit fäste.

Det är i såna här djupa skogar med massvis av snö som man har åkt skidor när man var barn. Kan heller inte glömma min faster, kusin och farbror när vi skidade till farmor/mormor för att hälsa på. Vi neg och bockade djupt och sa God Dag Kung Bore. Sen kan jag berätta en hemlis (Det hände att de där två äldre dråsade omkull när de bugade för djupt eller mötte andra skidåkare).
Det är minnen man idag har med sig för livet och som vi ofta pratat om. Fick tyvärr dödsbud igår em gällande just min farbror men ibland är det kanske bäst som sker utan mer smärta och lidande än vad som behövs. Minnen finns alltid kvar!





Vackert kallt ljus!

Ja så här ser det ut när man ska ha 2 sovplatser på liten yta. Detta är hela rummet och just nu belamrat med både det ena och det andra. Det är julklappar som ska med söderut och dagens shopping. Idag har jag bara köpt klart lite julklappar inget till mig själv.
Armband, halsband och boots igår får räcka.
Nästa gång ni hör ngt från mig så är jag nog typ 70 mil söderut. Tjingaling..... Var rädda om er och varandra.

3 kommentarer:

  1. Så vackra vinterbilder, sagolika!
    God fortsättning på julen och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig vännen.
    Hoppas nästa år blir bättre än detta :D
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Härliga vinterbilder. Även om jag inte är så förtjust i vintern längre. Så var det väldigt fina bilder. Gott nytt år!

    SvaraRadera