lördag 1 augusti 2009

Bärplockardag i Kumla, lördag 1 augusti

Börjar med att säga Grattis Johan på födelsedagen!

Godmorgon alla bloggvänner som läser mina dagar. Morgon och morgon... Hmmmmm beror på vad man har för tidsperspektiv på allt... Hur som helst, det var morgon när jag började i alla fall. Annichen skickade sms och undrade om jag skulle göra ngt speciellt och det skulle jag inte... Så vi bestämde att vi skulle ta oss till Kumla och hälsa på lite bekanta och fika. Johan skrev på MSN att jag skulle få åka hem till hans kompis Ingela i Kumla och plocka av alla hennes bär. Passade perfekt en sån här dag när vi ändå tänkte åka dit. Ella, Annichen, Hampus och jag for då till Kumla.
Vi plockade svarta vinbär......


.... röda vinbär....

och hallon plus lite rabarber. Tack Ingela! Lovar att bjuda på paj ngn gång vid tillfälle.

Vi åkte sen till Sveas bageri för att äta lite men de hade ingen mat på helgerna så det fick bli storfika istället. Ella skulle busa med mormor lite. Äta upp alla räkor... tex.....

Goda räkmackor hade dom i alla fall. (Om man nu fick ha räkorna ifred)

Ella skulle äta sin Tacogryta men si det gick inte så bra. Trotsiga fröken hade slagit till! Trots Barbapappa skeden.

Men dricka ur glas är jätteskoj och duktig är jag också säger Ella.

Så här ser Ellas öra ut =)

O här blev det bara bus bus bus...... Skaka på huvudet, gunga runt och busa. Det var melodin för dagen.




"Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut i den hårdaste mark,
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt,
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter."
/Nils Ferlin

2 kommentarer:

  1. Tackar så mycket! Det är ju inte ens jämt iår... Så udda det kan bli.

    SvaraRadera
  2. Ja men 33 är ju en tredjedel av 100 så det är väl ganska jämnt ?
    =)

    SvaraRadera