söndag 23 augusti 2009

Lite av varje dag men grillat hos Johan, fredag 14 augusti

Okey okey, jag har inte skrivit på ett tag men jag har inte varit i närheten av ett nätverk så jag har inte kunnat koppla upp mig ordentligt. Men den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge. DET har jag fått lära mig. Återigen min kära underbara bortgångna farmor som lärde mig det!

Fredagen blev en sån där lite allt i allo dag. Johan skulle i alla fall cykla till Örebro. Vädergubbarna hade spått vackert väder. Ari orkade inte så han fick hållas hemma med sitt.
Johan stretade på ordentligt bra, läs gärna hans blogg som ni finner vid sidan av min blogg så får ni hans egna berättelse. Ella var på strålande bus humör.
Jag packade för att kunna åka direkt till Sthlm när vi kom hem från Storfors.

Medan vi väntade in mamma och pappa och bus Hampus hos Johan så drack vi alla lite dricka. Bubblade i munnen lite och särskilt när man hade druckit via sugrör. Lite lattjo lajban......

Äntligen ska det bli mat. Många hungriga magar fanns det som väntade. Ella vakar över Johans grillning och Hampus ligger bredvid och tror att det BARA är hans mat.
Vi andra sitter stillsamt vid bordet och nästan hackar gafflarna i bordet av hunger. Den som ska vara hungrigast är väl egentligen Johan som cyklade så långt. Drygt 11 mil blev resan från storfors via Karlskoga, Nora, Örebro.
BRA jobbat!

Rebecha körde till Storfors och även hem sen i mörkret. Det här blev även vår sista barnvakts dag med Ella. Det kommer att bli tomt och tyst!

Väl hemma så packade jag det sista och sen packade vi ut i bilen och jag åkte mot Sthlm. Det blev lite sent men så är det ibland om man ska hinna allt. Var framme i Sumpan vid 22.30 tiden så det blev sängdags på en gång.

Nattis nattis!



Det blir vackert där du går

Det blir vackert där du går,
marken, stigen, stranden som du följer,
allt tycks ljusna, glädjas,
allt som ser dig.

Kan väl jorden glädjas
för att någon stiger på den,
trampar på den,
en som den älskar?

Fråga inte mig. Jag ser blott skenet,
hur det dröjer kring dig,
svävar över marken,
som om jorden log.

Stig på den, som gläds att se dig lycklig.
Blott inte hårt,
som om du visste att du var älskad.

// Per Lagerkvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar