onsdag 12 augusti 2009

Open Art Gallery, tisdag 11 augusti

Godmorgon... Det blev en riktigt tidig morgon och helkonstig natt för min del. Inte många timmars sömn. Bara en massa tankar som farit runt i skallen. Kanske sov 2 - 3 timmar under nattens mörka timmar lite då och då. När jag väl hade somnat till på morgonsidan så vaknar med ett ryck av att det borras i sängen... Känns det som men det var i våningen under..
Lika bra att bita ihop och gå upp. Tårarna bara rinner......
En promenad kanske kan göra susen för att orka den här dagen. Kollar ut och det regnar lite men vad gör väl det?
På med kläder knälånga löparbyxor och en t-shirt och jacka och en keps neddragen i ansiktet så ska nog det här gå bra. (Upptäckte när jag kom hem att jag hade satt byxorna ut och in... Undrar om det var många som såg det)

En promenad runt vid Rävgången skulle väl inte behöva innebära att man stötte på alltför mycket folk? Det är så vackert där. Tänkte ta en riktigt TIDIG morgon promenad runt här och fotografera någon gång när det inte regnar och jag är lite piggare.
Hur som helst. Innebär det här att det kommer att bli en riktig vinter med massor av snö? SÅ mycket rönnbär på alla träd. Hoppas hoppas hoppas......

En solig dag skulle det inte ha varit så tomt och grått nere vid Rävgången. Men det är vackert här när som helst. TV4 var här nere och filmade ngt. Vad vet jag inte.

Kaveldun är vackra växter. Ser ut som feta cigarrer. Man märker att det är gammal sjöbotten runt omkring här i trakterna när man ser denna växtlighet.

Rätt vackert trots det grå och lite ledsna vädret, men det passade mig som handen i handsken denna dag.

Vid naturens hus låg dessa ensamma ekor och väntade på att någon vänlig själ ville ta sig an dom. Just trä ekor ger mig en speciell känsla av kärlek och vänskap. Många timmars arbete har lagts ned på att tillverka dom och man har tjärat, målat och vårdat dessa. Vi människor kanske ska vårda varandra lika kärleksfullt?

Tom Alnängsbadet såg ensamt och dött ut. Inte en kotte här men fint skrapad och rengjord strand. Detta i centrala delar av Örebro. Bra jobbat Örebro kommun. En beach volley plan finns anordnad i direkt anslutning till badet också.

Bangolf banan på norr skulle man kanske hinna besöka någon dag men just nu såg det mörkt ut. Hade annars passat bra för att slippa köer. =)

Nästan hemma i parken så finns denna söta staty. Jag känner mig just nu som den lilla nalle bebisen. Mamma hjälp mig upp ur från min ensamhet eller Mamma kom ner till mig igen!

Hem och tog en dusch och lite frukost och fixade lite annat och kände att det kanske kanske kan bli en dag det här också.
Sms:e med Rebecha om hur dagen såg ut och vi bestämde att mötas på Järntorget för att se Open Art Gallery på stan och hitta alla konstverk. Någon som ville ta hand om sin mamma som såg ut som ett lik men faktiskt hade kläderna rätt vända nu!

Vi började ganska naturligt med det som fanns i närheten av Järntorget och det blev återigen detta finger som hamnade i centrum vid slottet.

Denna dam satt nu i solsken och solade på en flotte mellan slottet och Frimis. Tänk vad den svenska sommaren kan bjuda på mycket. Nyss regn och lite kallare och nu strålande solsken och dödsvarmt. Inte konstigt det är problem att hitta rätt kläder. Inte bara SÄTTA dom rätt.

Fortsatte upp över stan nu med en sovande Ella i vagnen. Krämaren hade detta konstverk hängandes på fasaden. Styrka och öppenhet ger det mig.

Vid biblioteket hängde denna

På en av väggarna vid club 700 fanns denna skapelse. Rebecha tyckte den inbjöd till en känsla av glass och jag håller med.

På väggen över Shang Hai hängde denna argsinta björn

Krämarens andra vägg bjöd på den här målningen

Över ÖBO:s kontor

Inne på Krämaren hittade vi en del lite annorlunda konstverk. Den här klockan såg ut som om den kom direkt från Alice i Underlandet och var mänsklig. Goddag herr UR!

Mmmmm vet inte riktigt vad jag ska säga men läcker är den.

Denna bild och den under hör ihop. Allt är gjort i papper.

Vilket enormt jobb!

Köpmangatan bjöd på massor av härliga konstverk. Dessa hockey spelare bla.

Vi tror att det här ska kunna föreställa allt fett man tar bort i en fettsugning.

Lilla gulliga apan som sitter så solo på en stoooooooooooor sten

Hmmmmmm det här skulle föreställa ett får. Lite groteskt....

Det här är en Guardian Angel. Vi slutar här med alla konstverk för idag. Mer kommer senare så jag har lite bilder kvar.

Vi gick sen hem och gjorde en god hallon / rabarber paj men först åt vi lasagne. Lite bus och sen kom mamma och pappa och hämtade Ella. Rebecha och jag tog en liten biltur på någon timme innan hon skullle tillbaka till storasyster och sova där.
Själv så möblerade jag om i sovrummet och tror jag är ganska nöjd med mitt verk. Känner nu att dagarna går väldigt fort och jag har så mycket mer kvar att göra. Men idag är det bara ett stort tomrum inom mig. Tankarna går inte alltid åt rätt håll. Men snart dags för att sova.




Jag älskar dig

Jag försöker leva
mina dagar som vanligt,
men det går inte.
Saknar dig
alldeles för mycket.

Om du går, så brister
mitt hjärta för evigt,
för det är dig jag älskar.

Jag gråter mig till sömns
varje kväll, för jag önskar
att du kunde vara hos mig.

Försök inse,
det är dig jag vill ha.
Det är dig jag
vill leva med.

// Anonym

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar