torsdag 27 augusti 2009

Arbetsdag och fika stund tisdag 25 augusti

Efter en tuff och jobbig dag och besök hos sjukgymnast säger man inte nej till sällskap att fika. Framför allt inte när det blir på en så avslappnad plats som vid Naturens Hus.
Sällskapet var en gammal vän som jag inte träffat så mycket men vi har haft kontakt i många år. Tack för trevligt sällskap och fika stund.

Om ni inte har fikat här så rekommenderas det starkt. Härliga mackor, gott fika bröd och det finns även enklare mat.


Lite vackra verk finns naturligtvis att se på också. Denna fanns på väggen. Glöm inte att ta en promenad runt omkring i området också.


Änder fanns det massor av och de var heller inte rädda av sig. Den här stannade i alla fall på sin plats.


Det här är själva naturens hus. Vackert. Återigen, tack Örebro Kommun som faktiskt har satsat en del på promenad stråk och oaser i Örebros innerområde.


En liten kärleksdikt

Dina ögon fyller havens djup,
berövar stjärnorna dess glans
Får mig att tappa andan,
som efter en virvlande dans
Dina händer tar bort all smärta,
får mig att rysa av välbehag
Manar till livlighet
och glada upptåg dag för dag

Men det är inte för dessa känslors skull
jag hos dig förbliver
Det är ömheten, tryggheten
och kärleken som mig driver

När nätterna blir alltför ensamma
blundar jag och minns
Allt vad du har sagt och gjort
som gör mig tacksam för att jag finns

För du betyder mer än du kan ana
mitt hjärta slår bara för dig
Samma gamla visa
Jag älskar Dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar