tisdag 4 augusti 2009

Bilproblem SM 2009 Jönköping, tisdag 4 augusti

Tisdag morgon och vi ska åka ner till Jönköping där Rebecha ska skjuta SM i korthåll. Vi påbörjade vår resa vid halv 8 tiden och det gick bra..... icke... Kommer ut till bilen och vi har packat in allt och det visar sig att allt vatten har runnit ur kylaren... Suck suck... Ja ja... Vid skapligt gott mod så åker vi till Statoil och fyller på mer vatten. Det verkar fungera så vi åker vidare.
Utanför Askersund började det låta flärp flärp flärp i bilen... Hmmm Bara att stanna...
Vad kan ha hänt nu då? Vi hade våra misstankar om att det kunde vara remmen igen eftersom det lät likadant. Jo då... Den här gången var det ännu värre!
Nu var den näst intill av den här gången. Curre fick komma ned och fick hjälpa till att f
å hem bilen och Joachim fick ta sig in till Nora för att få loss en hyrbil på Statoil åt oss att komma vidare med.

Vi rullade vidare ner till en kiosk där vi kunde gå ur bilen och släppa loss lill fia Ella så hon kunde få röra på sig. Det fanns glass så det köpte vi GÄRNA. Det blev 2 st Hula Hula och en Sitting Bull.

Gott med Sitting Bull Tyckte Ella.

Jaha vad ska vi göra under tiden? Kanske måla lite?

Nu har det blivit så varmt så nu har tightsen åkt av. Det här går ju inte an. Lika bra att stå här på bilen och dricka lite saft och dansa en stund.
Vi fick en hyrbil och nu kunde vi fortsätta vår resa. Vi hann precis dit så Rebecha fick kasta sig in och skjuta tack vare snälla människor som hjälpte till. Tack till Curre, Joachim o Micke bla.

Väl på hotellrummet, Scandic Elmia så var alla trötta och det fick bli lugn och ro. Lite Emil på datorn så slappade alla.
Vi tog en kort siesta utan sömn, mer bara för att varva ner.

Sen kom vi på att vi alla var hungriga så vi åkte till IKEA som brukar ha bra OCH hyfsade priser i restaurangen, även för barnmenyer. Vi visste dessutom att IKEA fanns i området vid A6 köpcenter. Det blev köttbullar och potatis och lingonsylt. De som var mindre än 13 fick sen glass till efter rätt och det slank ner det också.

Vi åkte ner till vattnet sen för att få lite frisk skön luft innan vi skulle sitta inne på ett hotellrum. Vackert nere vid busscentralen och vattnet.

Bron här lyser alldeles vit. En riktig kontrast mot det blå vattnet.


Några fotomodeller som ville gå vidare.


Härliga Jönköping!

Tänk att få bo så här nära vattnet! Sjöutsikt kan man säga. Jönköping får pluspoäng. Ska utforska staden bättre någon annan gång. Finns många vackra byggnader och fina parker.



Dagens dikt!
Stanna hos mig:
Lär mig tro på kärlek,
lär mig lita på känslor.
Få mig att älska
såsom jag en gång kunnat.
Älska mig och var ärlig
så att jag ännu en gång
kan känna tillit och trygghet,
så stanna hos mig en stund.

Eller För Alltid!
Stanna hos mig:
Lär mig tro på kärlek,
lär mig lita på känslor.
Få mig att älska
såsom jag en gång kunnat.
Älska mig och var ärlig
så att jag ännu en gång
kan känna tillit och trygghet,
så stanna hos mig en stund.
Eller För Alltid!
/Micke Jönsson



SNART FREDAG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar