måndag 10 augusti 2009

Första badstrands dagen, söndag 9 augusti

Oj vilken underbar dag det här ser ut att bli. Solen skiner och det är jättevarmt. KAN det bero på att vi satt och åt frukost vid halv 12 ?? Men skönt var det kan jag säga att få sova ut lite. Bad och sol skulle det bli idag. Men vart skulle vi åka? Hjälmarbaden ? Vinön ? Eller varför inte Katrinelund? Beslut togs enhälligt av chauffören tillika jag i egen hög person att det fick bli Katrinelund.
Hoppades bara att jag skulle hitta dit igen efter att ha varit där endast en gång tidigare.

Som ni ser så är vi i alla fall på ngn plats... Jo det blev rätt. Om man åker från Stora Mellösa hållet så är det skyltat Segersjö in och även Sjökrogen. Minns inte om det står Katrinelund också. Sen åker man några kilometer in på vägen och följer sen skyltningen Katrinelund och Sjökrogen så kommer man faktiskt rätt. Från Hampetorps hållet så åker man in där det står Segersjö och fortsätter fram tills man hittar rätt skyltning.
Ella är lite fundersam vad som händer........

Men titta det är bara Ari som blåser upp alla leksaker. En badbåt och en badboll. Tur vi hade någon med som var styrkemannen själv. Mamma ser på så allt går till på rätt sätt.

Lite bilder från runt omkring. Testade en annan kamera också så det blir en hel del naturbilder.

Det fanns ett galleri som man kunde besöka om man ville


Precis bredvid galleriet fanns Sjökrogen.

Vi är faktiskt vid Hjälmaren. Vackert med lite burar så man får sjökänsla.

Galleriet från en annan vinkel.

En vacker bro

Sjön är härlig och vackra båtar finns det gott om

Ari testar en hängstol. En sån skulle man ha. De är allt för sköna. På balkongen passar de perfekt.

Ett flöte i fönstret

Ja, några stenar.......

Lite gräs / vass

Prästkrage

Kamera test

Blomtest

Man kan bli lite sugen när man är vid sjön...

Tyvärr....

..... var den inte äkta. Bara ett badlakan.

Väl hemkomen sen efter en het dag på stranden så blev det en kortare tur upp på stan.

Nicolai kyrkan

Tog en fika på Nygatan. Ser en riktigt glad Ari.

På hemvägen får man väl busa lite eller hur?

Härlig tröja som hjärtat gjort sig förtjänt av ordentligt!



Till en vän

Du är samtliga färger på livets palett
och när något känns fel vänder du det rätt.
Du kan sången och texten i all min musik
och för mig är du alltid speciell och unik.
Du har blivit en vän jag kan lita på
den som gärna är kvar när de andra vill gå.
Jag önskar dig enbart lycka i livet
och ber dig att inte ta allting för givet.
Men en sak är säker, det lovar jag dig
att alltid ska Du vara vännen för mig.

Carol Rush

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar