torsdag 13 augusti 2009

En Karlslunds dag, onsdag 12 augusti

Vaknade skapligt tidigt på morgonen. Lite FÖR tidigt kanske... Runt 5 sådär. Men sov i alla fall några timmar mer inatt även om det inte var många. Hmmmm Men hur som helst så fick jag ju en del gjort i alla fall. Möblerade klart i sovrummet och tror jag är rätt nöjd. Fixade till lite med alla saker runt omkring och det kan nog bli bra.

Så här typ kan det bli att se ut

Lite gulligt romantiskt ville jag ändå försöka få till det med lite känslor trots allt.

Det såg ut att kunna bli en skapligt fin dag så jag skulle möta upp Rebecha och Ella och sen skulle vi åka ut till Karlslund för en promenad. Kunde vara skönt för Ella att få ströva runt lite i skogen.

http://www.karlslundsherrgard.se/

Visst är jag en riktig cooling? Fotomodell kanske?

Det finns så många vackra platser runt omkring Örebro beroende på vad man vill se och göra. Det här är platser jag hade tänkt dela med mig av under veckan men förändringar sker ideligen så då tar vi vara på det själva.

Ett av alla fina hus och byggnader som finns runt Svartån i Karlslund

Lite information och fakta

Nej inte där knorrade Rebecha.

De två tjejerna ville hellre sätta sig och vila på en bänk. Det var väldigt hett ute och varmt och kvavt. Ella var INTE på humör för att gå själv. Hon skulle springa mellan oss eller helst bli buren av marmor = moster.

Det är väldigt populärt att paddla här i Svartån. Finns dessutom kanoter att hyra i friluftsområdet Hästhagen.

http://www.visitorebro.se/?c=4&&TLl=sv&TLp=166775&lang=sv

Lummigt och grönt är det i alla fall. Ser ut som lilla djungeln.

Titta vilken fin ponny jag skaffat mig säger den stolta ryttarinnan Ella.

O tro det eller ej men självklart sprang vi på en arbetshäst!

Det finns både små och stora vattenfall

Tänk att sitta där en ljuv vacker sommarkväll med sin kärlek och läsa en god bok eller inta en god middag........................ Ja ja, vad är väl en bal.....

Vid galleriet och tekniska muséet så togs den här bilden i Svartån.

Vi drog oss sen hem för Ella var trött och jag skulle till Optikern. Vi hade tur. När jag släppte av Rebecha och Ella så kom det några regndroppar men det gav sig sen men när jag väl kom ut från optikern, ja då kan jag säga att det totalt VRÄKTE ner kaskader.
Hämtade Ella och Rebecha sen när dom hade vaknat ur middags slummern och vi tog oss hem för att greja lite.
Louise kom senare på kvällen med tåg till Rebecha.
Ja så var även den här dagen förbi, den slutade bättre än den hade börjat och det känns riktigt befriande.
Tack tack tack.......



Längtar

Jag saknar dig min blomma,
jag drömmer om
att åter se dig skina som bara du kan.
Min längtan är så stor att dig åter få se.
Jag minns våra underbara stunder,
jag minns Dig min vackra fe,
min gudomliga blomma.
Jag kan ej glömma
då du dansade fram i rummet
med ljuset blinkande
i ditt vackra ansikte,
ditt underbara hår som du sen
lade på min bringa den natten.
Min längtan till dig är så stor att jag drömmer
om dig på natten, varje natt, du är min fe, min blomma.
Dig för evigt ska jag älska.
Både dagen och natten.
Din för evigt jag är.
Jag Älskar Dig

/Micke Jönsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar