onsdag 26 augusti 2009

En skön promenad söndag 23 augusti

Idag blev det en riktigt skön sovmorgon men vädret lockade också till en lång promenad innan jag skulle vidare på ett möte i Nora senare på kvällen.
Det fick bli runt oset det skulle bli lagom långt.

Nere vid USÖ finns denna vackra bro som man kan använda för att komma ut till Stora Holmen och även ta en promenad där.

Wadköping är vackert oavsett från vilket håll man kommer

Ett av CV:s vackra hus

Nere vid kanotförenngen var det fullt ös. Underbart att se alla som håller igång.

Ja så hade vi då återigen en bro.... Undrar vad som är så magiskt med dom. Den här finns precis vid bussövergången vid slussen.

Ett av naturens verk som blir som ett konstverk

Även Örebro har en vacker hamn för småbåtar. Det kom en rejäl stört skur när jag var här och som tur var så var cafét öppet så jag kunde gå in några minuter och vänta ut regnet.

Nere vid Oset har det alltid funnits djur och nu är det vackrare där är någonsin. Kossor och fåglar i en salig blandning men fritt.

Är det till att vara tjurig kanske?

Naturen är så vacker där den får stå orörd och i frihet. Den bjuder på många vackra blommor och framför allt färger.

Tillbaka nere vid slussen

På väg in i Wadköping så börjar det regna igen så det är bara att söka skydd under ett träd en kort stund igen.

En tur in till Dockteaterhuset var perfekt. Här blev det lite nostalgi. Tänk att Tivedstrollet fortfarande finns kvar. Han som hade en muskel... Den här teatern har jag varit med och skött musiken till många många gånger. Tivedstrollet var min lilla gullunge när jag jobbade här. Favoriten av alla tilllsammans med Flickan i Gräset.

Lilla musfamiljen

Den här dockan kommer från Fiskaren och hans hustru

Kotten

Kasper

Tant Beata

Detta är farmor och en docka som är lite lik Palle från Arboga

Stadsparken är en underbar plats för alla barnfamiljer. Här finns allt. Tom en plaskpöl.

Här nedan följer nu en massa massa blombilder från stadsparken


Lite mer leksaker i parken

En nyfiken and kom fram

Många skulpturer finns det här nere. Väl värt ett besök en vacker dag.

















Detta är nederdelen av.......

........ den här statyn








Nu är jag på väg ut ur själva stadsparken

En totempåle

Örebro har även en gästhamn som ligger mitt inne i stan vid Harrys på Hamnplan

Här ligger även tur / räkbåten Gustaf Lagerbjelke


Slottsbron från ett annat håll

Vacker bild inne på skolgården vid Karolinska skolan

Det satt ett gäng fåglar och filosoferade på staketet bredvid järnvägen på Skolgatan

Hemma vid Längbrotorgs parken igen. Nu skiner solen på dessa björnar.

Det blev en fin dag med en underbar promenad. Kvällen innebar en marknadsträff i Nora inför nästa helgs evenemang som är Nora Marknad. Fin varm kväll och ALLA kom tror jag!
Väl hemma så blev det sängen igen....
I morgon jobba efter all denna ledighet. Nu kommer jag inte att hinna blogga lika mycket som jag gjort hitintills.
Ni får hålla tillgodo med det jag hinner med. Tack för att ni har följt min sommar till viss del men jag lovar att det kommer att hända massor av roliga saker framöver också.
Kram på er alla mina vänner som verkligen finns som små änglar och visar mig vägen fram så jag vet hur man flyger..........



Jag väntar

Jag väntar vid min stockeld medan timmarna skrida,
medan stjärnorna vandra och nätterna gå.
Jag väntar på en kvinna från färdvägar vida
den käraste, den käraste med ögon blå.

Jag tänkt mig en vandrande snöhöljd blomma
och drömde om ett skälvande gäckande skratt,
jag trodde jag såg den mest älskade komma
genom skogen, över hedarna en snötung natt.

Glatt ville jag min drömda på händerna bära
genom snåren dit bort där min koja står,
och höja ett jublande rop mot den kära.
Välkommen du, som väntats i ensamma år.

Jag väntar vid min mila medan timmarna lida
medan skogarna sjunga och skyarna gå.
Jag väntar på en vandrerska från färdvägar vida -
den käraste, den käraste med ögon blå.

// Dan Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar