onsdag 5 augusti 2009

Vacker solnedgång över Vättern, onsdag 5 augusti

Oj vilken morgon man vaknar till. Nästan klarblå himmel. Undrar varför... Kan det bero på att jag VET att jag ska sitta i bilen nästan hela dagen? Fram och tillbaka Jönköping - Örebro - Nora - Frövi - Örebro - Jönköping ?????
Men det gör inget för då kan alla andra få njuta av den underbara svenska sommaren!!!!
Vi sov som grisar hela högen inatt och vi intog en god frukost på hotellet.

Sen bar det av ut till skyttebanan för ställnings skytte. Ella iklädd shorts och sandaler tyckte det var ett jättefint läge att sitta och plocka stenar mellan varven och hon trivdes gott med det.

Om bara Nalle fick vara med och vagnen och bollen så gick allt bra.

Vid 300 meters paviljongen så fanns det en härlig figur, vi kan kalla honom för Kubben. Han var i alla fall en säkerhets skytt som använde kåpor....

Lämnade sen Ella och Rebecha kvar i Jönköping när min resa skulle börja med att ta sig till USÖ för ett återbesök på ortopeden. Blev exakt i rätt tid. Puhhh.... Inga marginaler här inte.
Jag tror aldrig jag har varit på ett läkarbesök där det börjar redan när jag kommer in att tjejen i receptionen och jag bryter ihop av skratt...
Kommer in på rummet och läkaren Karolina kollar knä och arm och vi diskuterar lite fram och tillbaka och skrattar gott. Sköterskan bryter sen ihop för jag har sagt att jag är lättstucken och hon klarar att sticka efter 4e gången... Sen skrattar vi så vi nästan gråter.
Bakjours läkaren kommer också in och det visar sig att han är en van cyklist och vi pra
tar cykel... Han vet hur det såg ut där jag vurpade och förstår varför... Vi skrattar och allt blir bara tokigare och tokigare... Härligt med såna människor på ett sjukhus. De gör livet lättare.

Hur som helst, åker sen vidare upp till Nora för att återlämna hyrbilen och sen till Frövi för att köra hem Carina.
Tack änglar för god paj och för att ni finns och hjälper mig med bileländen....


Rullar sen vidare ner mot Jönköpin och tar det lugnt. Det är en så otroligt vacker kväll. När jag närmar mig Brahe Hus så kan jag inte annat än stanna och ta kort på den fina solnedgången och själva fästningen.

Solnedgången är tagen i olika skeden och med olika inställningar men det var på håret att man hann med att få de fina färgerna för solen gick fort ned.

Visst är det vackert?
Önskar vi hade varit två här.......


Nu är nästan hela solen borta....


Natti natti sol......


Kom på att jag måste ju ta ett kort på detta hemska spektakel som döljer sig precis utanför hotellet..... URK..... Ska INTE titta dit i morgon när vi äter frukost! Då kanske jag inte får ner någon mat.


GICK JAG ALLENA

Men gick jag allena i många de mil
dit oron kallade mej
förglömde jag då dessa många de mil
för en halvfjärdings väg med dej?

Det gjorde jag ej - blir mitt klumpiga svar,
nej, faktiskt det gjorde jag ej.
Men en vackrare väg jag ej vandrat har
än en halvfjärdings väg med dej.

// Nils Ferlin


Nu är det endast denna natt och en natt till, sen får jag träffa dig igen!

Nu blir det sova..... Mer händer nog i morgon.... Det jag orkar.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar