måndag 10 augusti 2009

En helt vanlig annorlunda dag, måndag 10 augusti


Det finns en blomma vit som snö,

den kan inte vissna, den kan inte dö.
Denna blomma känns nog igen,
evig kärlek kallas den...


Idag skulle det nog inte bli en riktigt lika fin dag som det har varit men ka
nske med lite hopp om bättre luft. Lite regn under natten kanske kunde hjälpa till.
Upp på morgonen och bjuden till chefen på en morgon fika för att kunna lämna in en löne rapport.

Ute på gården fanns det intressanta statyer. Som denna fågel. Kan det vara en Orre eller en Tjäder?

Denna Gorilla fanns också på plats. Bra med vaktande djur!

Inne i trapphuset fanns till sist den vaktande ängeln. Ta väl vara på den Marie! Minns att vi alla trots allt har en vakande hand över oss som ger oss det lilla extra vi behöver.

Väl tillbaka så skulle hjärtat ta sig en cykeltur. Själv skulle jag umgås lite med Ella under dagen då Rebecha skulle ha besök av Emelie och färga håret osv. Planerna var att Ella och jag skulle ta oss till Karlslund för en promenad men så blev det inte.

Efter maten som motvilligt intogs så ville lilla Ella läsa mormors fågelbok och den läser man ALLTID i sängen så vi gick in dit och skulle läsa. Efetr lite killande på fötter och ben så började det snarka bredvid mig.

Helt utslagen liten tjej. Här kunde man ha släppt en bomb utan att någon skulle vakna. Visst är man gullig när man sover?

Moster Rebecha kom sen på att vi skulle nog behöva hinna lägga in ett pass skytte i veckan också. Hmmmmmmmm det fick väl bli ikväll då.

Innan vi åkte så passade vi på att förändra Ella genom att klippa hennes lugg. Undrar om hon får komma till oss fler ggr.
Vi packade in oss i bilen och for iväg mot Aspa Gusselby. Hjärtat hade precis kommit hem från sin cykeltur och ville inte följa med. Kan förstå det efter 8 mil.

På vägen ner till skjutbanan har vi alltid en önskan om att få träffa våra håriga vänner.

Vi hade turen idag att de fanns på nära håll dessutom.

Vår lilla bebis är så söt så söt. Honom skulle vi vilja ha närmare oss. Att man kan vara så go trots att man bara är en liten ko......

Ella är lite fundersam över vad som händer. Som tur är så fanns det lite kex att äta i en burk.

Gräva lite i stenar med spade och en plastmugg roade damen en stund. Sen gick det bra att sitta på en stol och titta på moster som sköt och mormor som sprang och bytte tavlor.

Återigen lite blomster fotografier för att testa vidare med kameran.

Tror ni det är lätt at ta bilder på ngt som blåser och rör sig hela tiden? Försök själva! Men alltid en kul utmaning utan stativ och tålamod. Tack för tipset Gunnar.
Vi hann packa ihop allt och in i bilen sen drabbades våra länsdelar av ett skyfall där himmlens portar öppnade sig. Åska och blixtar över himmelens valv.

3 missöden under en månad gör att jag skulle behöva många...

.... änglar och dess närhet just nu.

Sitter i en stor säng och kan inte sova.... Därför detta sena blogginlägg. Hoppas mitt hjärta kom helskinnad hem nu inatt även om jag helst hade sett och önskat att du hade stannat kvar.
Du vet var jag finns........
Det blir många fina texter och dikter när man längtar....... Men det är min blogg och jag skriver vad jag vill förmedla.
Kram till er alla mina vänner för att ni orkar.


Ännu doftar kärlek

Marie Fredriksson

Jag önskar du finns kvar
när solen stiger
När natten blivit dag
vill du ha mej då För jag vill öppna mej för dej
när solen stiger
När månen blivit hel
vill du lyssna då

Fär ännu doftar kärlek
och hoppet blir till tro
Ännu blåser vindar
som stillar sej till ro

Jag vill alltid ge dej tid
att ta emot min längtan
Och jag hoppas du tar vid
när min tro är svag

Fast jag vet att det är svårt
när solen stiger
När allt är naket klart
kan du se mej då

För ännu doftar kärlek...

Jag önskar du finns kvar
när solen stiger
När natten blivit dag
vill du älska då



Öppna din dörr

Text & musik: Tommy Nilsson

Den första gång jag såg på dej
och kände hur du såg på mig
då föll allting jag trott var sant
Jag vet du kände likadant
Du var så vacker då som nåt
jag aldrig kunnat nå
och hjärtat slog ett
slag för var förlorad dag

Jag gömde mig i fantasin så rädd
för vad du kunde bli
men var gång som jag ljög för mig
så såg jag sanningen i dig
Nu står du här
i dag med allt jag nånsin velat ha
och hjärtat slår ett slag för var förlorad dag

Refr:
Öppna din dörr
och säg att du vill ha mig här
säg att du inom dig bär
bara kärlekens röst
Och jag ska öppna min dörr
och ge dig varje dag igen
leva här för sanningen
Låt mig bli den som först - öppnar din dörr.

Så börjar livet här till slut
vi gråter det som var förut
Så somnar vi så tätt ihop
att dagen vaknar all för fort
För det himmel som jag nått
och för allt det som jag nu förstått
ska hjärtat slå ett slag för var förlorad dag

Refr

Stick: Ge av dig,
det du vill ha av mig
- och säg att jag får alla förlorade år

Refr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar