onsdag 26 augusti 2009

Åstadsloppet lördag 22 augusti 2009

Sov morgon är något jag haft väldigt lite av under denna ledighet. Hade kunnat sova några morgnar om inte byggarbetarna hade börjat så tidigt men nu idag så skulle jag möta upp Anette och Lennart vid slottet för att påbörja avspärrningar och allt som skulle ske inför Åstadsloppet som skulle starta kl 16.00.
Att jobba och vara flaggvakt eller trafik dirigerare på Åstadsloppet är en dröm. Det är alltid kul. Man träffar underbara människor och vi har haft tur med vädret alla dessa år.

http://www.astadsloppet.se/

I år blev det dessutom rekord antal med startande. Fanns plats för ca 800 men det slutade med att det fick handskrivas stratlappar till de som ville efteranmäla sig.
BRA jobbat ni som verkligen kämpar för detta hela året. Anette, Lennart och Monika bla.

Jag själv tackar alla de av mina vänner som ställde upp som flaggvakter. Johan, Malin, Jessica, Becca, Annika, Kenneth. Ni är änglar!

Jag hann ta lite bilder innan det var dags att sätta fart. Som vi kan se här så är snart hösten här. Men det är fortfarande vackert vid slottet.

Hittade den här informationen på annonsplatsen för slottet


Här kommer snart många många många fötter att trampa och jag hoppas att ingen trampar snett.

Visst är det vackert med broar. De fascinerar mig rätt mycket.

Under ett brovalv hittade jag denna Budda staty. Så rofylld så vacker. Ska nog någon gång lära mig att meditera och hitta det inre lugnet.

Hur som helst så blev det ett bra lopp och alla verkade nöjda. Själv stod jag och passade bilar i en av de större korsningarna tillsammans med en polis. Det var riktigt roligt och som sagt var massor av folk.
Tack för att jag får möjligheten att få vara med om detta!


Vi gör det!

Ja vi drar för gardinerna
mitt på soltråkiga torsdagen
vi drar fram skuggorna
vi trollar,
vi leker
vi kastar kläderna i en stor och
slarvig hög på golvet
vi törs.
Vi gör det i hela huset!
I köket under bänken
i badrummet i badkaret
i hallen bland skorna
överallt överallt!
Utom i hissen.
Det går bara inte FÖR SIG!
Och i sängkammaren:
DET är helt enkelt inte ANSTÄNDIGT!

// Ylva Eggehorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar