söndag 31 juli 2011

Löptur, cykeltur och samvaro i Kristinehamn

Lördag 30 juli
Pia och jag tog en kortare löprunda på 2.8 km uppe vid Norvalla. Mest för att jag skulle testa de nya Five Fingers skorna. Kändes hur bra som helst att springa med dom. Lite studsigt i början men det gick över. Ska testa dom fler gånger under veckan som kommer nu när det är slut på semestern.
Väl tillbaka hos busungarna så skulle Ella ut en kortis och ta sparkcykeln runt huset och mamma fick ta Timothy i vagnen.
För egen del blev det lite proteinfrukost med macka och banan för att direkt svida om till cykelkläder och ge sig av ner till Pia och Uffe för en cykelrunda.
Vi cyklade mot Born - Tjurskallen - Öskevik - Nora sjön runt och tillbaka hem. En runda på ca 5 mil.
Tack för trevligt sällskap och en härlig runda.




Undrar hur detta ska sluta? Kommer jag att nå mina mål eller ej? Det visar sig men skidorna är jag inte orolig för eftersom den säsongen inte är igång ännu. Löpningen.... Hmmmmm Många mil kvar ännu men en del långa lopp också.

På väg tillbaka så möter jag Annichen och Ella som är på väg till Lågprismagasinet för att köpa gardiner och Ella cyklade såklart!
Här får jag nu vakta cyklar utanför och de är ju så läckra båda två och det är INTE jag som har stödhandtaget!

Här är den kommande cyklisten med fina röda cykelvantar!

När vi väntade in Ari som skulle komma med cykel från Stockholm så passade vi på att tatuera en tiger på armen.

Här står vi nu med flagga och katt och hejar på Ari när han kom uppför backen!

Färdigduschade så åkte vi sen mot Kristinehamn för att grilla lite med bästa Marita och Benny och även Johan som kom dit. Visst ser det mumsigt ut? Kyckling och lax och en massa grönsaker och såser.

Lilla Lucia somnade gott på det varma golvet!

Här är underbara gänget! Johan, Marita, Benny och Ari. Visst har vi det mysigt och fint? En helt underbar sommarkväll i goda vänners samvaro. Kan det bli bättre än såhär? Dessutom avsluta semestern på detta vis. Jag bara njuter! Vi avslutade kvällen med att titta på bilder från våra resor till mallis och man bara längtar tillbaka.
Tack alla inblandade för att detta verkligen blev av!
Väl tillbaka i Nora så hoppade Ari ur bilen och Annichen hoppade in för att vi skulle åka till Solliden för att hämta hennes vänner som hade varit på bröllop. Landade i soffan vid 02- tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar