torsdag 28 juli 2011

Cykelrundan på Ekerö per bil och en massa annat

Idag blev det en biltur istället för att hinna med allt som skulle ses och göras. Det bnörjade med en biltur ut till XXL sport för att kolla läget.
Blev lite skojsiga saker till de små och ett par nya klotsar till mina cykelskor. Sen fortsatte vi mot Drottningholm - Ekerö för att visa de fina cykelvägarna som finns.
Stannade sen till vid Kina slottet för en vandring runt där i parken och bland husen.


Vackra inredningar och fina saker. Det här huset var för herreskapet för att att få vara ifred från tjänstefolket och om ni ser de möbler som står på varsin sida om bordet så är det lite spännande. De snurrade nog ner på något vis för precis under detta rum så ligger själva matsalen med kök osv. Fanns 2 runda lock på motsvarande sidor om bordet mot oss.....


Vackert även ute!

Det här huset kallades för Biljarden.




Nu är vi nere i matsalen!

Vi käkade varsin våffla för att stilla hungern och varsin dricka för att släcka törsten i denna värme.

Vi for sen vidare till Drottningholms slott.




Fick ta kort på högvakten bara jag höll mig utanför cirkeln!


På parkeringen sen så var det en tjej som skulle ut och åka inlines. Det här är en ny typ av inlines med större hjul och lägre skor. Allt för att bli snabbare men märk väl, INGA BROMSAR!
Jag som tycker mina inlines rullar tillräckligt fort!

Vi åkte sen till Cykelcity och till Bikeguide där vi hade turen att träffa Erik i några minuter. Så coolt och härligt med att se att den här bilen kommer att ge reklam!
Vi fortsatte sen förbi mitt jobb så Johan fick se var jag jobbar och vidare till Cykloteket där Johan köpte cykelkläder. SEN var det verkligen dags för mat! Barbeque på Kungsgatan fick bli mötesplats eftersom även Ari nu slutat jobba.
Mycket gott med mat och kall cola! Sen blev det hemfärd och Johan drog mot Örebro igen.
Tack för härliga dagar! Finns mycket kvar att se!

Lycka

Vårda lyckan ömt
för den är bara till låns
"Pam Brown"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar