söndag 17 juli 2011

Rambo Kattäventyr i Nora

Efter några timmars skräckvistelse för Rambo i ett träd ca 5 meter högt upp utan chans att kunna komma ner själv så kom räddningen mitt i natten. Efter den härliga promenaden på söder så tog vi beslut i att åka upp till Nora redan på lördag kväll och sova där eftersom ändå inte värdfolket var hemma. :0)
Kanske var tur att vi gjorde det för vi hittade ingen katt och ingen katt kom när vi ropade. Däremot hörde vi en katt som jamade och till slut så vänder vi blicken uppåt (brukar inte tillhöra den skaran annars som blickar uppåt på det viset) och där på en gren såg vi något lurvigt.
Inte 17 kunde han komma ner själv!

Hittade en stege bakom ett hus, klockan var strax över 23.00, såg säkert skumt ut när någon kommer bärandes på en stege mitt i natten. Hittade även en tjock jacka men inga vantar utan det fick bli raggsockor på händerna. Kände på mig att skulle jag klättra 5 meter upp och hämta en skräckslagen katt så var rivningsrisken ganska hög! Bättre med en tjock jacka som klorna kunde få borra sig in i!
Ner kom vi båda till slut lyckligt utan hopp och kast. Missen var skapligt trött efteråt och törstig. Släppte inte oss ur siket en sekund efter detta. Här kan man sova i vilken ställning som helst utan att bry sig om minsta ljud för är man trött så är man!

Nu kan jag ligga och mysa på extra mattes mage för då kan hon inte smita ut.

När alla i hemfamiljen sen hade anlänt efter allt så hade Ella längtat hela tiden efter att få åka och bada så det var bara att ge sig av till Striberg och låta henne doppa sig. Det var inte varmt direkt.
Gubben cyklade mot Sthlm och jag plockade upp honom i Västerås när jag ändå passerade där.
Det blev inte en helg som den hade planerats, men ibland inträffar även sånt. Bra blev den ändå till slut!

Något att tänka på

Before you try to convince anyone else,
be sure you are convinced & if you cannot convince yourself,
drop the subject.
"JH Patterson"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar