tisdag 19 juli 2011

10 km löpning på Lidingöbanan

Igår kom ett av mina älskade barn till Stockholm vid 15 tiden efter att ha suttit på buss i dryga 8 timmar från Östersund. Det blev en kväll med mat och film innan sovdags.
Idag tisdag var det dags för henne att återigen sätta sig på en buss denna gång mot Örebro för att träffa tyvärr den här gången bara storasyster med barn och följa med dom till Kolmården då storebror var bortrest.
Själv skulle jag träffa en god vän från Facebook IRL men tyvärr så hade hon blivit sjuk under natten så det blev lite omplanering för min del.
Solen sken och det är semester och synd att bara sitta inne och inte göra något alls. Efter disk så blev det då en tur ut till Lidingö för att testa formen om det kommer att fungera att springa 15 km i september.

Kan inte påstå att jag hade tanken att få finnas med på den här tavlan!!! Men visst är det ära för de som finns med? BRA jobbat!

När man kommer hit så vet man att man via 10 km banan har passerat Aborrbacken som kan ge vem som helst rysningar ända nerifrån fotknölarna. Mördarbacke nummer 1 kallar man denna! Tack och lov slipper man den på 15 km löpet i alla fall.

Här kommer man nu till mördarbacke nummer 2 som kommer när det är 2 km kvar och man är ju faktiskt redan död här. Men BARA 2 km kvar så lider man en kort stund till, typ 10 minuter sådär.......

Äntligen äntligen är man snart under målsnöret. HÄR är man bara lycklig och man hör inte längre sina egna tunga andetag när man bara hör ett sus från folk överallt och speakern som vrålar.
Jag har sprungit 10 km Lidingöloppet 2 ggr tidigare. Första gången på 1.15, andra gången på 1.18 båda gångerna med allergi men ändå. (Ingen skyllabortanledning) Idag tog det bara strax under 1.10. De första 5 km avklarade på 30 minuter innan den hemska Aborrbacken skrämde energin ur mig!
1988 sprang jag 15 km på 1.31.30 men det var ju 100 år sedan!

Nu blir det snart sängen och sen får man se vad som händer i morgon. Cykeltur blir det hur som helst men hur långt och vart?? Ja det beror faktiskt LITE på väder och vind. Har nu blivit peppad av fin vän som är på Mallorca och jag blev sugen på att cykla! TACK Marita!

Lyckan finns inom oss

Lyckan finns inte i ting
utom inom oss
"Richard Wagner"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar