måndag 4 juli 2011

En träningshelg som gick helt åt pipsvängen

Igår försökte jag simma och det gick ju som jag beskrev inget vidare men i gengäld fick jag massor av gostid till småbarn. Gjorde ett tappert försök att ta MTB turen idag istället på fm i Pershyttan. Laddad och sugen på en skogstur så kom Johan och hämtade upp mig för vidare färd till mötesplatsen Pershyttan där vi skulle möta upp 2 till.
Vi drog iväg och det kändes kanonbra med Johans cykel. Lagom höjd och bra inställd. Tyvärr så fick jag vika av redan efter några kilometer då jag återigen fick ont när jag överansträngde luftrören. Frustrerad och fruktansvärt deppad var det bara att inse att man får vika sig ibland.
På bilden är förresten den lånade katten Rambo som bor på test men tyvärr så klarar inte Thompa den.
Någon som vill ha en underbar fin 1 årig Norsk skogskatt som är van att vara ute och oerhört lugn? Hör av er isåfall omgående!

Men visst blir man glad av små solstrålar istället och får tillbaka det positiva och glädjen när man får lite mys och bus.
Efter dusch tog vi en promenad ner till Lågprisvaruhuset istället för att köpa ansiktsfärg, som dom inte heller hade!! Rambo trodde han var hund och följde med ner till afäären och lade sig under en bil och väntade.

Ingenting som ville sig riktigt riktigt bra idag! När jag skulle åka till William bus så säger Ella: Jag VILL inte att du ska åka!! Jag tycker ju om dig!! o sen grät hon och hulkade.
Det är då man får tillbaka den där underbara livsenergin som gör att man orkar ta de negativa timmarna. Att få lite barnbus och mys.

William tränade även han som Ella gjorde på Lek o Buslandet. Här är det boxning istället som gäller. Igen o igen o igen! Smash smash....

Efter träffen med William, Joachim, Mickis och Ullis så fortsatte vi in till Jessica och Beccis.
Det här blev en underbar helg med mycket barnmysande och kompisträffande. Saknar er alla mer än ni tror och mer än jag själv anar.
Sen blev det tåget mot Sundbyberg och nästan direkt dags för sängen för att nu vara pigg inför de sista 4 arbetsdagarna och simning på fredag och hålla tummarna för att luftrören vill som jag vill den här gången.
Ha en underbar vecka alla goa läsare!

Tänkvärda ord

Att gräva i trädgården en vacker vårdag
eller att segla i en yacht värd miljoner
kan skänka samma sorts lycka.
"Pam Brown"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar