fredag 22 juli 2011

En kortare cykeltur 4.5 mil tor Kungsängen

Onsdag 21 juli
Det blev en skön cykeltur när solen ville vara framme så pass länge så man hann ta vara på den. Det blev en tur till Kungsängen för att njuta av den fina stranden och naturen. Har nu först landat längst ute på udden och blickar ut mot öppet vatten. Massor av folk som bara njuter av värmen och ledighet.


Visst är det riktigt fridfullt att bara få sitta på en sten mitt ute i vattnet och sen simmar alla änder runt omkring som om ingenting skulle kunna störa dom. Det är en del av semesterfrid det här för mig. Ta cykeln, bilen eller benen och bara ta sig dit man känner för. Njuta av tiden och naturen.


Fick lite fikasällskap bara arbetstiden var över. Vi möttes vid Kungsängen och cyklade sen tillbaka uppför Dalkarlsbacken mot Kalhäll och fikade vid Båtsällskapet där. Fanns både varm mat och fika.



Här har vi svängt ner till Kalhällsbadet som dessutom har vandrarhem och badplats. Vackert med solen i bakgrunden.

Jamen om man behöver gå på damernas så lämnar man gärna hjälmen och tröjan utanför.


Här är lite nyförvärv. Min GPS Navigon och en löparväska för mobilen. Gäller bara att få igång själva GPS:en så att jag kommer dit jag ska. Den här valde jag för att den har tillgång till att ge vägbeskrivning även för promenader och cykelturer. Dessutom så fanns det även kartor för 23 Europeiska länder vilket kan vara bra framöver.
Europa here we come!

Lycko ord

Jag tror inte att man får uppleva lyckan glimtvis
utan den finns inom oss hela tiden
"Isak Denisen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar