lördag 16 juli 2011

En skön promenad på söder

Äntligen har jag tagit tag i det som egentligen har varit som en nål i hjärtat. Att skaffa en ny bil är inte så bara men när jag nu fick försäkringspengarna för den uppeldade bilen så var det väl dags. Konstigt nog så var det den första bilen jag hittade på blocket som blev den jag köpte. Fick använda en av mina goa vänner till hjälp som fick åka och testköra den först och se om den var okey innan jag klev på tåget för att själv kolla om det var något som passade mig. Efter att ha fått okey att bilen såg bra ut och kändes bra så var det Sundbybergs station som gällde.
Det blev då till slut en Volvo S40 -98 som gått 19 700 mil. Klarar mig nog några år med den i alla fall. Tack Johan för hjälp!

Lördag 16 juli bjöd inte på det bästa av alla väder. Det var molnigt och lågtryck så skulle det komma regn eller ej?
Cykeltur kändes lite osäkert så vi tog T-banan in till Medborgarplatsen för att käka lite lättlunch men där vi hade tänkt så visade det sig att de hade kånkat!!!
Det blev en promenad bort till Cykelcity och lite fika på 91:an istället på Folkungagatan.

Vi tog sen av och gick uppför Mamsell Josabeths trappor så vi kom upp på Stigbergsgatan som har gammal historia bakom sig. Här ligger bland annat Norska kyrkan.


Fin gammal trästad


Riktigt gamla rosbuskar



Hennes kunglighet Märta från Norge finns som staty utanför Kyrkan

Här är Sista Styverns Trappa som har sin märkliga historia bakom sig. Galgbacken fanns här förr och det sista de stackars krakarna fick se var en otroligt vacker utsikt över Stockholms hav!



Stora enorma båtar. Eller hotell, eller vad man ska kalla det för. Här är stora kryssningsfartyg i alla fall som tar med den som önskar jorden runt.

Ännu en koloss som fick lägga till mitt ute i öppet vatten.

Filmbåten Bounty har kommit på besök till Stockholm för några dagar. Gissa om det var mycket folk här. Har båten varit med på "The Pirates of Caribian" så är den ju attraktiv att få se i verkligheten.


En fin skön härlig dag och inget regn kom det heller. Bara några droppar som inte störde alls. Hoppas ni alla nu fått en underbar lördag tillsammans med nära och kära. Njut av den resterande kvällen!

Något att tänka på

Att le är ett tecken på glädje.
♥ Att kramas är ett tecken på kärlek.
♥ Att skratta är ett tecken på lycka.
♥ Att ha mig som vän,det är ett tecken på förbaskat god smak.
Du kan älska mig eller hata mig, ogilla mig, de är upp till dig!
Men jag har inte tid till att hata dem, som hatar mig.
För jag är upptagen av att älska dem, som älskar mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar