lördag 2 juli 2011

Lek o buslandet Örebro o 1000 m simning

Planeringen för dagen var att ge sig av ut på en MTB tur i Pershyttan och se de nya banorna som är färdiga men eftersom det ösregnade på morgonsidan så tog vi alla 4 beslut om att skjuta på det till morgondagen istället för att riskera skador.
För min del blev det då raskt utbytt till Lek o Buslandet med 2 av 3 barnbarn vilket även det är heltidsträning!
Vi började utanför med att upptäcka dinosaurierna T-Rex på bilden...

Vasstand........

..... och Cera. Här kan man se att de är ganska stora i jämförelse med Ella som håller sig på lagom avstånd.

Mycket vackra målningar överallt på väggarna inne.



Timothy har lärt sig hur man tar sig upp för hinder utan problem och tycker än så länge att allt är riktigt roligt!

Pirates of Caribian fanns på plats också.

Ska man följa med mormor o träna och genomföra någon tjejklassiker, ja då är det väl bäst att börja lägga sig i hårdträning redan nu! Löpbandet var lte segt men skam den som ger sig!

Eftersom faster Malin är ledare för spinningpass och mormor och Ari cyklar också så får jag väl lära mig det här direkt.

Roddmaskinen måste också testas.

OJ här hittade vi Nalle Puh också tillsammans med Alexander och Elias som är Ellas morbröder.

Mat måste man ha även om man har skoj en hel dag!


Som avslut på lekdagen så blev det en målad Hallo Kitty på armen för Ellas del. Tyvärr försvann den sen i poolen när vi kom hem och det skulle badas.

Jag packade lite kläder och begav mig av till Pia, Uffe och Patrik som skulle och simma i Åsbosjön. Ella tyckte mormor skulle simma i hennes lilla pool, goungen!
Simningen gick inget vidare då jag knappt kan andas när jag får på mig våtdräkt. Stackars Pia och Patrik fick dra av mig den mitt ute på sjön när jag hängde i en båt. Tack för hjälpen, annars hade man kunnat fundera på hur det skulle sluta!
Väl tillbaka så åkte mor o far till Örebro för att storhandla och Timothy sov redan som en stock och jag lovar att Ella somnade med foten i min hand innan hon ens hann säga godnatt!
Tack för en ljuvlig dag trots allt och alla 100 milare har kommit in i mål igen i Örebro!

Kunde inte annat än skratta åt denna

Stod och titta mig i spegeln och tänkte på uttrycket
"Min kropp är MITT tempel"
Yea right.......!!!
Vilket århundrade byggdes det?!?
VEM har gett dom bygglov för att bygga ut??
Och vart FAN tog fastighetsskötaren vägen..!?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar