onsdag 29 juni 2011

Simmat 1000m vid Ängbybadet och cyklat 66 km

Ibland undrar jag vad det är jag ger mig in på! (Ganska ofta nu för tiden kan jag säga) Tog vägen förbi XXL sport direkt efter jobbet för att byta våtdräkt och sen cyklade jag ut till Ängbybadet för att kasta mig i det kalla blå våta. Kunde ju inte sätta på mig våtdräkten heller när ingen annan på hela denna underbara folkfyllda badstrand badade utan dräkt! Inte 17 kan man skämma ut sig helt!!!
Simmade till slut i ca 45 min med en massa vågor från alla båtar som for fram och tillbaka utanför. Bra träning och skönt var det faktiskt efteråt! (Måste väl erkänna det också)

På vägen hem passerade vi en pizzeria där det skulle smaka gott med mat. Det var riktigt varmt och skönt ute så vi satte oss ute och åt. Underbara sommar!
Ut kom pizzorna!!! Eller tefaten eller vad tusan man ska kalla dessa monster!!! Har nog aldrig tidigare skådat så stora pizzor. Serverades på brickor dessutom. Fick min serverad med orden: Här kommer barnpizzan!
Erkänner även här att det blev "doggy bag" med halva pizzan med i en kartong hem för min del.
Väl hemma igen så blev det ganska snart sängdags.

Tisdagen skulle få bli vilodag men med den värmen som härskade så kände jag mest för att ta en underbar skön cykeltur i lagom tempo bara för att lufta kroppen i vinden. Vi drog oss ut mot Kungsängen och vände där och cyklade tillbaka till Stäket för att där vända mot Upplands Väsby och sen vika av mot Rotebrohållet. Passerade Kairo på vägen !
Jag tog sen vägen utefter sjön Edsviken tillbaka och bara njöt av det vackra vädret och alla glada människor som samlades ute. Väl hemma igen så hade jag tillryggalagt 66 km (plus mina 22 pendlarmil under dagen). Det blev en skön träningsrunda trots allt.

Onsdag så tog Olivia och jag en promenad på lunchen för att njuta av solen och av bara en slump passerade vi Armé muséet där det var packat med läckra bilar som var från alla håll i världen. Australien, Italien, Danmark, Tyskland mm. Midsummer World Rally som startade i Stenungsund. Mycket ögongodis!






Idag blev det en riktig vilodag i alla fall!

Vackra tänkvärda ord

Den som finner frid i sitt hem
är den som är lyckligast,
vare sig man är kung
eller bonde.
"Johann Wolfgang von Goethe"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar