lördag 18 juni 2011

En dag i Vaxholm med sol o fint väder

Så var det dags igen då för lite sommarfina händer.

Lördag och jag har skjutsat ut Rebecha och hennes kompis Ida till Arlanda där de skulle vidare till Alanya, Turkiet 1 vecka. Härligt skönt och det var de värda. Anita och jag hade bestämt att vid fint väder så åker vi ut till Vaxholm när vi nu hade tillgång till Idas bil. =o)
Sagt och gjort, det var precis vad vi gjorde. När vi väntade på att lilla taxibåten skulle ta oss över till Kastellet så kom det fram en orädd liten fågel och pockade på vår uppmärksamhet och ville nog gärna ha något att äta. Lilla krake!

Nu ska vi ge oss av ut på en båttur!
(Kanske den kan ta max 5 minuter och det kostade 50 kr tor)


Det här är från andra sidan Kastellet som jag aldrig besökt tidigare.

Visst är de här enorma stora segelbåtarna läckra? Så mäktiga så vackra!



Sommar sommar sommar.....


Det fanns massor av gamla kanoner runt Kastellet och vi var ju tvungna att testa dom....

.... i alla fall på det här viset!



På Innergården - Borggården fanns det en hel del intressanta saker. Vi fick även se när det tränades inför en uppsättning av Robin Hood som ska utspelas som pjäs under sommaren.



Man kan göra mycket av gamla saker. Även av gamla utjänta kängor!




Mingården



Skapligt stor hylsa!

Gustav VI Adolf

Carl XVI Gustav och Silvia

När vi hade gått igenom allt ute på ön tog vi båten tillbaka till själva fastlandet igen för att möta upp Ari som hade cyklat ut till Vaxholm och för att vi skulle få något i magen. Vi drog oss ner till Hembygdgårdens café och hade tur att hitta lediga platser.
Riktigt riktigt fin brevlåda fanns det vid huset bredvid!


Härligt stort oemotståndligt fikabord! Dessutom finns det massor av annat gott att äta på detta café!

Anita väntar på sin Räksallad!

Härlig mycket god räkmacka á 105 kr.

Mumsig läcker räksallad á 135 kr.

En som redan käkat upp sin räkmacka!

Vackert!


Hittade denna trälåda inne på en trädgårdshandel på väg tillbaka från Vaxholm.

Det har varit dåligt med tänkvärda ord på sista tiden!

Tänkvärt:
Till alla som dömer utan att veta!
Innan du uttalar dig om Mig - Så ska du nog känna mig.
Innan du uttalar dig om Mitt livssätt - Så ska du nog veta något om det.
Innan du uttalar dig om Mina vänner - Så ska du nog känna dem.
Innan du uttalar dig om Mitt liv - Så ska du leva det.
Innan du uttalar dig om Något - Så ska du nog sopa rent framför din egen dörr....


2 kommentarer:

  1. Känslan av något så kraftfullt mellan bena är obeskrivligt

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med föregående talare!
    Det var en speciell känsla!
    :P

    SvaraRadera