torsdag 2 juni 2011

En promenad på 1½ timme plus shopping på stan.

Vaknade i morse av att solen sken och det var riktigt varmt o skönt ute. Skulle jag ta en cykeltur eller skulle det få bli en promenad? Faktiskt så valde jag en promenad för att ta mig upp till centrala city. Ca 1½ timme brukar det ta att promenera upp oavsett vilken väg jag tar. Idag blev det via Lötsjön, Råstasjön, Hagaparken och Norrtull. Mellan Lötsjön och Råstasjön börjar man med förberedelser inför nationaldagen med lite tivoli mm.

Vid Odenplan vände jag när jag hade passerat Strömmingsvagnen. Det luktade så gott så det fick bli en strömmingklämma med purjolök och groddar med potatismos. Mums mums så gott.

Här satt jag och åt min klämma sen och såg en hel del småbarn som åkte skatebord och njöt av livet. Jag fortsatte sen upp mot centrala city och sen fick det bli lite shopping. Sommarskor så jag kan ha på jobbet och bara kliva i eftersom jag oftast cyklar dit så har jag cykelskor på mig och jag lovar att det är INTE skönt att gå i såna hela dagarna o barfota tror jag inte uppskattas heller. Har redan kastat 2 par skor som var totalt utslitna sen förra året.
Lite nya tunna sommartoppar hittade jag även på rea så nu har jag handlat klart för sommaren.
:0)

Hoppas ni alla njuter av den långa sköna soliga helgen vi har framför oss.


,,,oooO,,,,,,,,,,,,,,,, Många människor går
,,,(,,,,),,,,,Oooo,,,,, in och ut i ditt liv,
,,,,\,,(,,,,,,,(,,,,),,,,, men bara riktiga vänner lämnar
,,,,,\_),,,,,,,),,/,,,,,, sina fotspår i ditt hjärta

,,,,,,,,,,,,,,,,(_/,,,,,,,, och minnen som förblir inlåsta för evigt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar