söndag 13 juli 2014

6 juni Sveriges nationaldag och ledigt

Ibland kan jag älska denna hund mer än något annat och vissa skulle jag nog kunna låta henne löpa vind för våg. Den här morgonen kan jag inte påstå att hon var älskad klockan 4 på morgonen.

Här sitter vi på trappen kl 4 då damen i fråga inte hittade sina valpar! ( Till saken hör att hon inga valpar har eller har haft). Men hon ville ut och titta ifall de skulle komma tillbaka. Ja ja jag var ju redan vaken så varför inte!


När man väl har lyckats sluta ögonen en kort stund till så tassade det 4 nya fötter runt mig där jag låg på soffan. Tror det här pigga syskonparet Ella och Timothy kände sig lika trötta dom. 

Mamma i huset har lärt sig att återbruka massor av saker. Fina bilder på barnen ramas in av målade grenar som fick bli ramar.  Riktigt vackert!


Ella skulle leka med en kompis och Timothy packade snabbt sin väska för att resa han också så plötsligt stod han klar och skulle åka till Dessie och han hade packat ner pyjamasen ifall han skulle sova där. Mormors gullunge. Man blir gråtfärdig av dessa kommentarer.  

Visst är det varmt och skönt mot väggen i solen och där får man väl inte vara eller? 

 
Det är så vackert när solen skiner med alla färger och blommor. Det blev en tur ner till Lågprismagasinet.


Lite lektajm i rutschbanan en stund. 

Girlpower. 






Dags att åka in till Örebro för att försöka byta alternativt hitta nya fötter till takstället så jag kan få på 3 cyklar i morgon då vi ska till Motala och köra Tjejvättern.

När jag väl hade fått hjälp att få på räcket så kändes det bara helt okey att ta en promenad ute i skogen. Gammal myrstack med en skattgömma. 

Bild ner över Fåsjön. 

Vackra ståtliga blomman smörboll växte lite överallt. 


Ett gammalt övergivet hus på en gammal övergiven tomt mitt i skogen. 


Jomen helt plötsligt låg jag rak lång på rygg då jag bara sjönk ner i mossan. Tur att det var jag som bar kameror och allt man kan fotografera med så det inte finns bildbevis för klantigheten. 


Man kan inte annat än njuta av en sån här idyll. 



Tillbaka i Nora och dags att packa cyklar mm så allt är klart till dess att vi ska åka. På med 3 cyklar! 

Så här bra blev det med alla cyklar på taket. Inga problem att kunna köra  med fler cyklar heller om man skulle behöva. 

Nattis, i morgon far vi till Motala vid 6.30 tiden och hoppas på fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar