onsdag 16 juli 2014

1-4 juli med bla Vansbrosimmet Öppen älv

Godmorgon världen. Dags att förflytta sig till jobbet. 

Ingången till jobbet genom Centralbadhuset.



En riktigt vacker solnedgång 

Godmorgon. Nu är det dags. Nerverna utanför kroppen och bilen packad. Väntade in bil nummer 2 med Pia, Uffe och Ola för att sen åka vidare mot Vansbro. Motivationen var inte på topp då det bara var 12.8 grader i vattnet. Tack o lov så skulle det bli soligt och varmt på land hela dagen. Kan ju hjälpa upp lite grann.
Ledningen hade i alla fall tagit beslut utefter läkarinrådan att halvera loppet från 3000 meter till 1500 meter om vattnet var under 14 grader.
Känns snopet men ändå klokt. Tror det hade blivit besvärligt att simma 1500 meter till i detta vatten.

En speciell känsla är det trots allt när man står inför det mål man satt upp och ska genomföra tillsammans med vänner deltagare såsom åskådare. 


Här är hela gänget samlade. Jocke, Göran, Ola och Uffe. Fikadags såklart på några filtar. Underbart trevligt och härlig stämning. 

Pia är laddad och förbereder. 

Selfies bilder på de fina vännerna. 

Jag tror inte jag skrattat så mycket på länge. Tårarna sprutade och vi snyftade ikapp. 

Här är det några som fått ge sig iväg på sitt uppdrag. 

Stålmannens telekiosk fanns efter vägen. BRA då vet jag vart jag ska ringa efter hjälp.

Många som ska i sina våtdräkter. Smörja in sig med fårfett. Tänka igenom situationen. Snart dags att gå i vattnet. Många nervösa människor. 

Hittade en liten pöl bredvid stranden där vattnet var riktigt varmt och skönt. Skulle lätt ha kunnat stå kvar där länge. 

Efter 53 minuter kunde vi då äntligen få stiga upp ur vattnet. Iskalla men ändå nöjda. Axlarna och fötterna var nog värst. På med en varm rock och av med våtdräkten. Tack Göran för att du ville bära allt åt oss från start till mål och dessutom ha koll på oss efter vägen så vi inte gjorde något dumt. Du var vår hjälpare och stöd under loppet.

Ja jag hade nog inte trott att jag skulle bli ägare av en sådan här medalj någon gång men nu har jag en i alla fall.


Efter lite mat och avsked av alla så var det dags att åka hemöver igen mot Nora.  Fick bara en sån längtan att åka via Smalviken där jag växt upp och sen vägen från Grythyttan mot Grängen. Stannade till strax vid Halvarstorp och kände på vattnet och slogs med myggen. Vackra härliga fina Sörälgen i alla sin glans.



Vilken dag, vilken upplevelse, vilket toppengäng. Sån känsla av liv och välmående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar