onsdag 9 juli 2014

26 maj Östersund och Frösön

Vi tog en promenad på stan efter jobb och hittade alla dessa Dinos på torget.



Nej men vad kan det finnas för trevligt på bordet då? 

Vi fortsatte utforskningen av Östersund och åkte upp till skidstadion. Tyvärr var inte restaurangen Arctura öppen där det ska vara en enorm utsikt över stan. Det får bli en annan gång när jag har turen att få besöka denna vackra bygd och stad. 




Vi stannade till vid Jamtli också där jag aldrig tidigare varit. En mysig hembygdsgård med diverse sevärdheter och gamla hus.









Vi tog även idag en tur ut till Frösön. Det gör fortfarande ont i hjärtat att det vackraste mysigaste vandrarhem jag någonsin besökt är rivet. Underbart att de har byggt ut och öppnat upp slalombacken men vandrarhemmet hade ju kunnat finnas kvar. 


WOW snön fanns kvar på vissa ställen fortfarande. 



Vacker utsikt över Storsjön och Östersund.

Även rastplatsen för Sjöodjuret fick ett besök. 

Kolla in molnet som ser ut som en hand som pekar finger över Östersund. 

Det är INTE jag som är odjuret..... hoppas jag. 


Så vackert med solnedgång från köksfönstret. 




Ja tur att de bara står där i hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar