onsdag 9 juli 2014

29-31 maj Nora. 97 km cykel

Cykel färdig och allt är packat. Dags att bege sig av mot Nora / Örebro och lite jobb. 


Fick hjälp att åka in till Örebro och köpa min nya bil och transportera hem den.  Så nöjd med bilen. Riktigt kul att få ha en fin bil för en gångs skull. Nu började funderingarna bara. Hur ska vi få på mitt takställ så jag kan transportera cyklarna? Ja ja det löser sig bara man får tänka till lite. Nu blev gula bilen kvar vid Fåsjön då jag inte kan köra 2 bilar. 


Ella ville bli fin i håret och få flätor innan hon skulle till skolan. Bara att försöka vakna till liv och göra henne fin. 


Tur jag hade cykeln med mig så jag kunde cykla 12 km för att hämta hem den andra bilen. In med den i bagaget och allt gick bra. 



Så trivsamt och härligt att bo så här. Det här huset har jag varit med och fixat inomhus och satt lister och målat för sisådär en 34 år sedan. Tänk vad tiden går fort. 


 Annichen är påhittig hon. Trevligt!




Johan och Anna kom förbi en kortis med de underbara Malamutterna.

På tal om hus så har jag även varit med och byggt detta hus. Ända från grunden nere i schaktet, lagt tak och spikat allt utvändigt. Tänk det står kvar också! 


Lite fika senare i Fåsjön med kaffe och vatten. 



Konstiga djur det finns. Stor var den också. 


 Dags att ta en lite längre cykelrunda. Annichen och jag gav oss iväg ut från Nora via Mogetorp, Närkes Kil, Eker, Glanshammar, Käglan, Fellingsbro till Frövi där vi fick ringa efter hämtning då hennes nacke gjorde för ont och vi hade ändå 3 mil kvar ca 1 timme till.
Tack för hämtningen Göran. Thompa satt fast i köket med mat och barn.





Vi fick underbart god mat. Lax till förrätt.... 


och massor av gott till varmrätt. 


Avslutade med en Espresso och hemmagjord glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar