torsdag 17 juli 2014

11 juli Jobb och sen Nora

Visst är det vackert mitt inne i stan? Innergården vid Centralbadhuset och den lilla dammen. 



Jobb halv dag och sen tåget till Örebro som naturligtvis var försenat redan från start och sen blev vi extra försenade i Bålsta pga att en passagerare inte hade biljett, som vägrade att köpa biljett på tåget och som vägrade kliva av. Tågvärdarna lyckades till slut få av denna passagerare som köpte biljett på perrongen istället i en automat.

Eftersom tåget var försenat och allt skulle strula så fick jag hämtning vid station då jag hade en tid att passa vid Pelican Selfstore för att få ut en släpkärra som jag hyrt. Behövde dessutom hinna komma bort till Scandic i Västhaga för att hämta bilen då Ari hade lånat den för att cykla 100 milare.
Med starka killar som bärhjälp så gick det fort undan att tömma förrådet och packa in allt i vagn och bilar.

Väl tillbaka i Nora så fick jag tillåtelse att ställa allt som skulle vara kvar i Fåsjön hos en vän.
Thompa tog ansvar för att grilla och vi åt så magarna stod åt alla håll. Alla barnen fann varandra direkt och det hoppades studsmatta och byggdes koja och sågades och spikades.
En riktigt underbar kväll till dess att 2 negativa saker inträffade.

  • MYGG OCH KNOTT
  • En mystisk odör som kom svepande över oss vid olika tillfällen.
    Denna odör luktade som surströmming, djurkadaver, avlopp ren skit... Ja jag vet inte vad jag mer ska jämföra med men en kväljande doft spred sig vid matbordet och ingen vet ännu vad det var för något.

För övrigt var det en trevlig skön kväll med barnaskratt och trevligt sällskap. 


Emil fick något konstigt i blicken. Trött och mätt tror jag.


Även Timothy fick en drömmande blick mitt i tuggan.


Tuva äter sin hamburgare och kikar lite snett in i kameran och på vad som händer runtomkring.


Tror att även Ella är lite trött eller så kollar hon snett på Emil.


Annichen ser ut att njuta av tillvaron och maten.












En underbar fullmåne kunde fångas senare på kvällen när allt var urplockat och uppburet på loftet. Det blev en fullbordad bra kväll trots SJ strul med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar