måndag 21 juli 2014

20 juli Arlanda, Andys lekhus mm

Klockan 5.30 satt jag i bilen för den första turen ut till Arlanda denna morgon. Först ut var Ari som skulle till Skottland och cykla ett lopp på en vecka 130 mil. Lycka till!
Hem och parkera bilen för att sen bli upphämtad av Thompa så vi alla kunde äta frukost tillsammans på Scandic Järva krog innan det var dags för oss att ge oss iväg på en överraskningsresa.

Snart dags att ge sig av från hotellet. 

Mellan parkeringen på Arlanda och avgående terminal 5 fanns det en liten park där vi passade på att stanna i solen och överlämna resedokument mm till en helt ovetandes Annichen. Detta är hennes för tidiga födelsedagspresent (fyller i oktober). Planerad sen i februari med bokningar och semesterledigheter osv osv.
Barnen fick överräcka varsitt kuvert till mamma och pappa. 

Med skräckblandad förtjusning försökte en chockad dotter läsa vad det stod. Jaha vad kul Barcelona. När? Ja jag vet inte jag kan inte läsa. Jaha, där den 20 juli 12.25 okey. .......... Jamen jaha det är ju NU IDAG!
Men ..... Då får ju inte jag gå med barnen på Gröna Lund!!!!!
Men pass och allt då? Jag har ju bara finkläder med mig!!! Öhhhhhhh...... Thompa fick lugna ner henne och tala om att han hade packat ALLT hon behövde inkl fler underkläder och strumpor samt pass och växlat pengar mm.
Thompa och jag skrattade så vi grät. 
Ha nu en underbar vecka och njut av allt vackert som man kan se i Barcelona och ta vara på egentiden med varandra, den är ni värda och barnen kommer att ha fullspäckat schema och kommer att slockna ovaggade på kvällen.















Vi hade sån tur att vi kunde få se ett likadant plan som de skulle flyga med från avgångshallen. 

Det blev lite gråtfyllt avsked men det gick bra efter ett tag och vi åkte tillbaka in till Barkarby för att leta skor till Ella men hittade inga men däremot till Timothy. 

Trötta och lite ledsna så fick de välja mellan att åka och bada eller åka in på Andys Lekland i Barkarby. Ja inte blev det badet. 





Väl hemma och packat ur bilen så tog vi en promenad upp till Rissne för att handla lite och sen en kort stund till lekplatsen.


Timothys nya skor som han älskade. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar