onsdag 16 juli 2014

22-26 juni Simning bla

Hua, ja det är bara att bita ihop och ge sig av till Huvudstabadet för att simma utomhus. Visserligen i en tempererad bassäng men dock utomhus. Synd att säga att det är sommarvärme. När man dessutom i biljettluckan blir tillsagd att det är billigare med pensionärsbiljett så kan man ju lika gärna ta sig vatten över huvudet... Hmmm hmmm hmmmm
Det gick bättre än förväntat att komma ner i vattnet och jag hade ju mött upp Pia, Uffe, Patrik, Sven-Erik och Margareta så jag behövde ju inte plågas ensam.
Tack snälla Margareta för alla tips och råd till hur man simmar bättre.
Det blev träning i ca 1½ timme även en stund i hällande regn.

Återigen så är blommor fantastiska att fotografera. 


Lite kall och frusen när jag kom hem men på med lite varmare kläder så kommer värmen tillbaka. En bastu gjorde dessutom susen. 

Vacker entre till jobbet via Centralbadhuset. 

Åkte ut till en tjej jag fått kontakt med via Facebook, till Täby och fick låna en våtdräkt. V-ringad i halsen med långa ben. Tänk vilka snälla människor det finns överallt.
Åkte ner till Rödsjön då jag aldrig varit där och har nu hittat en underbar badplats lämpad för barn. 





Blåser lite men skönt ändå. 

Ja det är väl för tur att det inte är modevisning inom idrottens värld.

Lovar att svetten rann innanför dräkten efter bara någon minut. 

På väg till jobbet på cykel. 

På väg till jobbet med T-banan. 

Om man går och shoppar på lunchen då får man snällt äta sin matlåda vid arbetsplatsen. Den här gången var det viltskavsgryta. Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar