söndag 6 mars 2011

Vasaloppet, cykeltur o 5 milaren inkl skidskytte

Ja en dag som denna kan man verkligen bli helt slut. Börjar morgonen med att krypa upp i soffan och se starten på Vasaloppet och sen följa elitåkarna ända in i mål. Alla vänner som kör finns också med på datorn så man får följa deras framfart.
Jörgen Brink vann en rysare till spurt till slut i alla fall! Heja heja heja......

För att sätta lite piff på tillvaron så tar vi en solig härlig cykeltur ut på Järva, MEN det var isgata så vi svängde av ut mot de riktiga vägarna som var mer isfria i alla fall. En runda på ca 3 mil runt bla Vällingby fick det bli istället. Otroligt skönt och fridfullt. 2 timmars utevistelse.

Väl hemma igen bokades det bastutid och maten påbörjades samtidigt som TV:n slogs på och 5 milaren från Holmenkollen VM var i full gång. Heja heja heja... Northug vann till slut men han är ju lite av en kung just nu. Bra insatser från de svenska åkarna i alla fall.
Korvstroganoff och ris blev bra i magen med rivna morötter och broccoli till.

Just nu ligger fokusering på en ny cykel. Gärna en Specialized Tarmac. Ska nog jobba lite extra när jag väl får ett ordinarie jobb ... :0)
Sen vill vi nog gärna resa bort en hel del i april - maj så vi kollar lite resor också. Hur ska det gå till?
O får jag en ny cykel o hinner få många mil i benen OM vi kommer till Mallis en vecka så jag kan träna, ja då vill jag nog till Norge i juli och köra Jotunheimen loppet. Kanske håller mig till Lilla loppet då !!!! Hm tydligen omdöpt nu till Sognefjellrittet.
Ja men ni ser, det finns massor av tankar i skallen en så här fin o underbar söndag.
Bilderna är tagna i Jotunheimen i juli 2009.
Bara njut njut njut.......

Mer bilder finns i min blogg från juli 2009 om ni blir sugna på att åka dit.
Ha en underbar avslutning på denna helg.

Dagens lycko ord!

Lycka är som en sjukdom.
Den smittar.
"Simon Elliot 11år"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar