söndag 27 mars 2011

Nya cykelskor från Cykelcity Folkungagatan Sthlm

En riktig softardag fick det bli idag. Gubben var lite seg i benen efter sin 20 mila runda igår och jag ville inte ut o cykla i stormarna. Vi tog T-banan upp till Medborgarplatsen för att leta rätt på var Cykelcity hade flyttat.
Vi hittade dom lätt på Folkungagatan och idag var det min lyckodag att komma ut med lite prylar.
Skulle bara kolla lite på cykelskor om de hade fått in några i rätt strl. Hmmmm Jo SIDI fanns som passade mig perfekt. En av "mina betjänter" hittade ett par på rea dessutom som rek priset var 1895 kr men de såldes ut nu för 350 kr!!! Som hittat och som gjutna för mina fötter. Yes yes yes... Varför sån rea? Jo de var från förra året eller så och hade väl inte rätt färger. Som om jag bryr mig när jag ändå ska trampa hela tiden. Testade ett par andra SIDI som var mer för tjejer, ett par vita så kanske det blir ett par sådana vid senare tillfälle. Jättenöjd och glad blev jag i alla fall.

Kollade även cykel och det är så man får krypningar i kroppen. Specialized 2011 Allez är inte helt fel. En sådan kommer jag att cykla på när vi är på Mallis. Mumma....



Eller Specialized tarmac 2011. Det är väl dessa 2 som ligger högst upp på önskelistan ska jag väl erkänna. Ja nu kan jag drömma mmig vidare men som sagt var nya skor har jag införskaffat och det blev även nya överdrag till skor då jag flyttat bort min förra. De ligger väl antagligen i en kartong de inte bör ligga i någonstans i Nora. 2 nya vattenflaskor blev det också.

Promenad från Folkungagatan via Slussen och delar av Gamla Stan.

Tog lite snabb lätt lunch på Macho Tex Mex på Klarabergsgatan bredvid T-centralen. Härliga väggmålningar hade de. Alldeles mätt i magen studsade vi sen hem på T-banan. Resten av kvällen blir nog mest bara film och slappa. Drömma om cyklar osv osv.... Helgen gick alldeles för fort. Som vanligt. I morgon ska jag till CareerBuilder på ett möte för att delge dom mina åsikter om deras web.

Förhoppningsvis kanske jag tom kan få tag på ngn tandläkare som vill förbarma sig över min tand som måste rotfyllas. Den börjar kännas av igen och jag tror att den kan vara inflammerad vilket kanske också då bidrar till mina förkylningar och öronvärken. Suck. Jag som HATAR tandläkare men vill heller inte gå o vara sjuk.

Dagens visdomsord

Hemligheten med att vara lycklig
är förmågan att kunna glädjas med andra.

"Georges Bernanos"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar