torsdag 24 mars 2011

Cykeltur till Ekerö

Några riktigt fina vårdagar har nu hunnit passera sedan jag skrev sist. Efter skyttehelgen i Eskilstuna så blev det en måndag i Stockholm. Rebecha och jag tog en promenad in till stora staden via Hagaparken. Snart snöfritt område. Vi fikade på Sveavägen och tog sen T-banan tillbaka hem igen.
Tisdag morgon, tidig morgon, packade vi in i bilen och tog oss till T-centralen via McDonalds och köpte med en frukostpåse.
Tåget skulle nu fara till Östersund med Rebecha. Alltid trist att ta avsked när man inte vet när man ses nästa gång. Men viktigast är att de "små" liven trivs och mår bra. Det är deras tur att leva nu. Är stolt förälder över mina 3 som fixat jobb och står på egna ben och jag vet att de klarar sig ute i stora världen.

Tisdag kväll var laddat för cykeltur. Järva skulle bli för mörkt så det blev 29 km tor Sumpan - Ekerö. Härliga vägar utan alltför myclet is men massor av grus. De har börjat sopa på vissa ställen men det finns alldeles för mycket grus kvar för att det ska vara okey. Trevlig resa blev det i alla fall.

Onsdag en promenad Lötsjön o tillbaka. En transport av en väninna till sjukan och tillbaka och lunch med hjärtat. Visst är våren här?

Otroligt mysigt och härligt med dessa vårtecken i backen utanför. Nu är våren här på riktigt! Hoppas bara att förkylning försvinner också eller om det nu är så att allergitiden har kommit ordentligt.
Det ser ut som om vi kan komma iväg på resa 2 veckor i april i alla fall. Mannen fick ledigt! Hoppas hoppas hoppas.... Då blir det 2 veckor cykel.

Denna underbara maträtt fanns på menyn på restaurang Haga när vi lunchade hjärtat och jag. Lapskojs! Mums mums mums.
Ja nu är det torsdag och förhoppningsvis ska det bli en cykeltur och kanske jag hinner ta mig ut på Järva innan det blir alldeles geggigt och skitigt.
Lev väl och må bra!

Dagens ord

Lycka är att
ha hela världen
som sin vän.
Den kommer att
lysa upp tillvaron
för resten av livet

"Daneil Dilling 8 år"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar